اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی خبر داد

زلزله به خانه‌های خراسان شمالی 10 میلیارد ریال خسارت وارد کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی گفت: زلزله‌های اخیر در این استان سبب وارد شدن دست کم 10 میلیارد ریال به واحدهای مسکونی شهرهای بجنورد، اسفراین و شیروان شد.

زلزله به خانه‌های خراسان شمالی 10 میلیارد ریال خسارت وارد کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد آروین در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه بیشترین خسارت این زمین‌لرزه‌ها مربوط به اسفراین است، تصریح کرد: بر همین اساس هشت میلیارد ریال از خسارت وارد شده به واحدهای مسکونی این استان ناشی از زمین‌لرز‌ه‌های اخیر مربوط به اسفراین، بیش از یک میلیارد ریال مربوط به شهرستان بجنورد و یک میلیارد ریال نیز خسارت مربوط به واحدهای مسکونی شیروان است.
وی شمار زمین‌لرزه‌های بالای دو ریشتر در این استان را طی امسال 405 مورد عنوان کرد.
مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی با اشاره به اینکه از 43 نوع حادثه طبیعی 31 مورد آن در خراسان شمالی روی داده است، افزود: بیشترین این حوادث مربوط به زلزله، سیل و رانش زمین بوده است.
به گفته آروین برای پیشگیری از آسیب‌های حوادث طبیعی در خراسان شمالی، 14 کارگروه با عضویت هر کارگروه 21 دستگاه تشکیل شده است.
وی با تأکید بر اینکه میزان خطرپذیری خراسان شمالی به خاطر موقعیت جغرافیایی بالا است، ادامه داد: برای مقابله با هرگونه حوادث طبیعی کارگروه مدیریت بحران در تمام شهرستان‌های این استان فعال شده‌اند.
آروین یکی از مهم‌ترین راهبردهای اصلی مدیریت بحران خراسان شمالی را تدوین برنامه پنج ساله عنوان کرد و گفت:‌ بر همین اساس در این سند پنج ساله تمام خطرهای استان در ابعاد مختلف و پهنه‌بندی مشخص می‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی اعتبار مورد نیاز برای کاهش حادثه‌پذیری در این استان را 340 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این اعتبار در صورت تحقق طی پنج سال در این استان هزینه می‌شود.
وی در عین حال با اشاره به ناچیز بودن اعتبارات اختصاص یافته برای جبران خشکسالی در این استان اظهار داشت: برای جبران خسارات وارد شده از محل خشکسالی به خراسان شمالی به دو هزار و 550 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
انتهای پیام/و۳۰/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول