اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

همایش زلزله‌ و مدیریت بحران در کوهبنان برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین همایش زلزله‌، گسل‌ها‌، پیشگیری و مدیریت بحران شهرستان‌های شمالی استان کرمان در کوهبنان برگزار شد.

همایش زلزله‌ و مدیریت بحران در کوهبنان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، پیش از ظهر امروز نخستین همایش زلزله‌، گسل‌ها، پیشگیری و مدیریت بحران شهرستان‌های شمالی کرمان در کوهبنان برگزار شد.
رمضان ایزدی معاون فرماندار شهرستان کوهبنان در این همایش اظهار داشت: کوهبنان بر روی یکی از خطرناک‌ترین گسل‌های استان کرمان قرار گرفته که هر لحظه احتمال فعال شدن آن وجود دارد.
وی بیان کرد: پس از وقوع زلزله بم بسیاری از کارشناسان احتمال می‌دادند با توجه به فعالیت گسل شهرستان کوهبنان به طور کامل با خاک یکسان شود.
ایزدی افزود: لذا با توجه به اهمیت موضوع و اختصاص وام‌های ویژه برای بهسازی و مقاوم‌سازی ‌با‌ید حساسیت بیشتری نسبت به مقاوم‌سازی ساختمان‌ها صورت گیرد و حتی‌الامکان در هر خانه یک اتاق مطمئن و مقاوم ساخته شود تا اعضای خانواده بتوانند شب را در آنجا سپری کنند و در صورت بروز حادثه تلفات جانی به حداقل برسد.
اشرف‌گنجویی معاون‌ آموزشی جمعیت هلال‌ احمر استان کرمان نیز در این همایش گفت: بحث حوادث در کشور به ویژه در استان کرمان یک بحث جدی است زیرا ایران یک کشور حادثه‌خیز است و اکثر بلایای طبیعی در استان کرمان دیده می‌شود.
وی افزود: در 100 سال اخیر بیشترین تلفات ناشی از حوادث و سوانح مربوط به استان کرمان بوده و در این سال‌ها شاهد وقوع زلزله‌های بزرگ و جاری شدن سیل‌های مخرب بوده‌ایم.
اشرف‌گنجویی تصریح کرد: همه ما زلزله مخرب بم را درک کرده‌ایم، اما وادار به حرکت به پیشگیری نشدیم و حرکت ما به سوی ایمنی کند و این امر به دلیل این است که ما به یقین نرسیده‌ایم، خطر ما را به طور جدی تهدید می‌کند و از طرفی چون زلزله هر روز اتفاق نمی‌افتد، خطر را به طور جدی باور نکردیم تا در این زمینه حساسیت بیشتری به خرج دهیم.
معاونت آموزشی جمعیت هلال احمر استان کرمان خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار بیش از 36 هزار نفر در زلزله بم جان خود را از دست دادند و این تلفات برابر با سقوط 100 هواپیما است، لذا باید به سلامتی و حفظ جان خود بیشتر اهمیت دهیم و برای آن ارزش قائل شویم.
وی با اشاره به پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی به عنوان مراحل مدیریت بحران گفت: پیشگیری از مهم‌ترین این موارد است و همگان باید نسبت به مقاوم‌سازی ساختمان‌ها اقدام کنند و با توجه به قرار گرفتن کوهبنان بر روی گسلی مشهور و خطرناک با داشتن بافت شهری قدیمی و فرسوده در صورت وقوع حادثه شاهد خسارت و تلفات جانی زیادی هستیم.
مجتبی خدادوست مسئول جمعیت هلال احمر کوهبنان در این همایش گفت: به منظور ارتقای سطح دانش عمومی مردم و هماهنگی بین دستگاه‌ها نخستین همایش زلزله، گسل‌ها، پیشگیری و مدیریت بحران در شهرستان کوهبنان برگزار شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول