اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان:

کارخانه تولید کود آلی در اصفهان راه‌اندازی شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در حال حاضر کارخانه تولید کود آلی در شهرستان‌های اصفهان، لنجان، نجف‌آباد و شاهین‌شهر راه‌اندازی شده و مطالعات طرح جامع مدیریت پسماند در این شهرستان‌ها انجام شده است.

کارخانه تولید کود آلی در اصفهان راه‌اندازی شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمدرضا لاهیجان‌زاده ظهر امروز در جلسه تخصصی کارگروه مدیریت پسماند اظهار داشت: عملیاتی شدن ماده 4 آیین‌نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است و تمام شهرستان‌های موجود در سطح استان باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام بدهند.
وی به وظیفه مدیریت‌های اجرایی پسماند‌های عادی در این زمینه اشاره کرد و افزود: تمام شهرستان‌های موجود در استان ملزم به انجام مطالعات طرح جامع مدیریت پسماند هستند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: براساس طرح جامع مدیریت پسماند تمام شهر‌های مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها با جمعیت بیش از یک میلیون نفر جمعیت باید تا پایان سال‌جاری تفکیک زباله‌های خانگی را انجام بدهند.
وی اضافه کرد: سایر شهر‌ها و روستا‌های موجود در استان نیز باید تا پایان سال 1392 تمام پسماند‌های عادی را به صورت تفکیک شده جمع‌آوری کنند.
لاهیجان‌زاده با بیان اینکه تمام شهرستان‌ها باید به صورت شهری و منطقه‌ای مطالعات طرح جامع مدیریت پسماند را انجام بدهند، تاکید کرد: این شهرستان‌ها باید از تجربه‌های سازمان بازیافت شهرداری اصفهان نیز در این زمینه استفاده کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر کارخانه تولید کود آلی در شهرستان‌های اصفهان، لنجان، نجف‌آباد و شاهین‌شهر راه‌اندازی شده و مطالعات طرح جامع مدیریت پسماند در این شهرستان‌ها انجام شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان بیان داشت: حدود 60 درصد از شهرستان‌های موجود در استان مطالعات طرح جامع مدیریت پسماند را انجام نداده‌اند و تمام این شهرستان‌ها ملزم به اجرای این موضوع هستند.
وی گفت: از سال پایانی برنامه پنجم توسعه نیز هر گونه دفن پسماند‌ها در شهر‌های بالای 200 هزار نفر جمعیت ممنوع است.
انتهای پیام/آ30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول