اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه چمران خبر داد

عقد قرارداد 34 طرح تحقیقاتی با صنایع و دستگاه‌های اجرایی خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیر ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه شهید چمران اهواز از انعقاد قرارداد اجرای 34 طرح مطالعاتی پژوهشی با دستگاه‌های اجرایی در سال‌جاری خبر داد.

عقد قرارداد 34 طرح تحقیقاتی با صنایع و دستگاه‌های اجرایی خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، خلیل رنجبر بعد از ظهر امروز در نشست مشترک با اعضای هیئت علمی فعال در حوزه ارتباط با صنعت اظهار کرد: در سال‌‌جاری تاکنون قرارداد 34 طرح به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان با دستگاه‌های اجرایی منعقد شده که بیشترین طرح‌ها به ترتیب با سازمان آب و برق خوزستان، شرکت برق منطقه‌ای و شرکت ملی حفاری بوده است.
وی افزود: دانشکده مهندسی بیشترین طرح‌های در حال اجرا با سازمان‌ها و صنایع را در سال‌های اخیر داشته و پس از آن دانشکده‌های مهندسی علوم آب و علوم تربیتی قرار دارند.
رنجبر با بیان اینکه از سال 82 تا 90 حجم قراردادهای تحقیقاتی با دستگاه‌ها 10 برابر افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: بررسی تعداد طرح‌ها و مجریان نشان می‌دهد در این سال‌ها تقریبا 20 نفر بیش از نصف طرح‌ها را انجام داده‌اند و این بدان معنی است که کمتر از یک پنجم اساتید درگیر طرح‌های ارتباط با صنعت هستند.
وی علت استقبال اساتید از مشارکت در طرح‌های مشترک با دانشگاه را روزمرگی و حجم سنگین بار آموزش اساتید، تغییر ماهیت پروژه‌ها به سمت تقاضا محوری، بی‌انگیزگی اعضای هیئت علمی پس از گرفتن درجه ارتقا، چرخه طولانی و زمان بر پرداخت‌ها، عدم محاسبه دقیق هزینه‌ها، سابقه نه چندان خوب دستگاه مربوطه در تعامل با مجری یا مجریان قبلی عنوان کرد.
رنجبر گفت: امسال پیشنهاد 90 پروژه به دستگاه‌های اجرایی استان ارائه شده و طرح‌های اولویت‌دار 20 دستگاه اجرایی استان برای اطلاع اعضای هیئت علمی در پورتال دانشگاه قرار داده شده است.
مدیر ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها و صنایع، پروپوزال‌ها و اولویت‌های خود را در سال 90 به دانشگاه ارائه داده‌اند و مشخص است که تفاوت‌های اساسی در رویکرد دستگاه‌ها ایجاد شده و نگاه آنها به دانشگاه تغییر یافته است.
رنجبر ادامه داد: نگرش دستگاه‌های اجرایی تفاوت کرده و اگرچه تمایل به عقد قرارداد با دانشگاه دارند اما پروژه‌های کاربردی و اجرایی مورد تقاضای آنهاست و می‌خواهند طرح را برای آنها به اجرا برسانیم بدین معنی که پروژه‌های بخش صنعت از حالت مطالعاتی خارج شده و به سمت اجرایی سوق یافته است از این رو لازم است به سمت ایجاد مراکز تحقیقاتی تخصصی متناسب با نیاز استان حرکت کنیم و در همین راستا مذاکراتی با فولاد اکسین برای ایجاد یک مرکز تحقیقاتی در حال انجام است.
وی تاکید کرد: با توجه به تقویت تحصیلات تکمیلی و افزایش دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا و تامین زیرساخت‌ها و امکانات، انتظارات نیز به همین میزان از اعضای هیئت علمی افزایش یافته است.
مدیر ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه تشکیل تیم‌های تخصصی، تخصصی بین رشته‌ای برای محورهای خاص، مشارکت دادن کارشناسان و مدیران صنایع در محصولات طرح‌ها، انتشارات و اختراعات، معرفی تخصص‌ها و توانمندی‌ها، تشکیل گروه‌های کاری تخصصی و سپس اعلام به صنایع با ارائه کارهای انجام شده را به عنوان پیشنهادهایی برای ارتباط بیشتر میان دانشگاه و صنعت ارائه داد.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول