اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از عاقبت خبرسازترین مجتمع مسکونی جنوب تهران

مشکل اعطاء پایان‌کار مجتمع ارکیده حل شد / پرونده ارکیده به خط پایان نزدیک شد

خبرگزاری فارس: مشکل اعطاء پایان‌کار مجتمع ارکیده که یکی از خبرساز ترین پرونده‌های جنوب تهران بود با پیگیری فرمانداری ری و مساعدت شهرداری منطقه 20 حل شد.

مشکل اعطاء پایان‌کار مجتمع ارکیده حل شد / پرونده ارکیده به خط پایان نزدیک شد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، امیر حسین باقرنژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران از حل مشکل اعطاء پایان‌کار مجتمع ارکیده خبر داد و گفت: پروژه ارکیده یکی از خبرسازترین پرونده‌های جنوب تهران بود که بازتاب بسیاری در رسانه‌ها داشت.
فرماندار شهرستان ری عنوان کرد: این مشکل بر اساس اعتماد زیاد مجری این طرح به یکی از افراد به وجود آمد و این فرد از این اعتماد سوء استفاده کرده و سه هزار واحد بیشتر از تعداد واحدهای این پروژه به فروش می‌رساند.
وی در ادامه افزود: محمود احمدی‌نژاد در زمانی که شهردار تهران بود 25 میلیارد تومان برای پرداخت به مال باختگان اختصاص داد.
باقرنژاد با بیان اینکه ساکنان این مجتمع یک هزار و 65 واحدی نیز با مشکلاتی روبرو هستند، عنوان کرد: مشکل اصلی این واحدها نداشتن پایان کار برای گرفتن سند بود که طی نشستی با حسینی دادستان شهرستان ری، مجتبی عبداللهی شهردار منطقه 2۰، حسین بنویدی مجری طرح و اعضای هیئت مدیره، شهرداری منطقه 20 بخشی از مطالبات خود را بخشید و توافق‌نامه‌ای برای اعطاء پایان‌کار واحدها بسته شد.
فرماندار شهرستان ری با بیان اینکه با این توافق‌نامه مشکل اصلی پروژه ارکیده حل شد، اظهار داشت: در این راستا از مردم دعوت به‌عمل آمد تا هیئت مدیره خود را هرچه سریع‌تر انتخاب کنند و همچنین همکاری شایسته‌ای داشته و اضافه بناهای احداث شده را رفع کنند تا شهرداری سریع‌تر بتواند پایان کار این واحدها را صادر کند.
وی از حل مشکل و دغدغه خاطر بیش از 15 هزار نفر از شهروندان ری به واسطه این پروژه خبر داد و گفت: این پروژه شامل بیش از یک هزار واحد است که با رفع این مشکل دغدغه فکری بیش از 15 هزار نفر از شهروندان این منطقه حل می‌شود.
باقرنژاد تاکید کرد: این پروژه به دلیل تخلفات و ساخت بیش از تراکم مجاز باید مبلغی بالغ بر 1.5 میلیارد تومان به شهرداری پرداخت می‌کرد که به‌طور متوسط هر واحد باید 1.5 میلیون تومان پرداخت می‌کرد، در حالی که خانواده‌های ساکن در این مجتمع قادر به پرداخت این مبالغ نبودند.
وی ادامه داد: بر این اساس شهردار منطقه با استفاده از اختیارات خود 50 درصد از این جریمه را بخشید و مقرر شد مابقی آن نیز توسط مجری پروژه پرداخت شود.

*صدور پایان‌کار واحدها تا پایان سال 90
فرماندار شهرستان ری در ارتباط با زمان اعطاء پایان‌کار واحدهای این مجتمع گفت: پیشرفت کار و زمان اعطاء پایان‌کار واحدها بستگی به میزان همکاری ساکنان مجتمع دارد و هر چه ساکنان همکاری بیشتری با شهرداری منطقه 20 داشته باشد و اضافه بناهای احداثی را رفع کنند، پایان‌کار نیز سریع‌تر صادر می‌شود.

*مشکلات مجتمع‌های ری حل می‌شود
باقرنژاد در ادامه عنوان کرد: پروژه‌های مختلفی که در شهرستان ری احداث شده و بعضا با مشکلاتی روبرو هستند طی بازدیدی که به همراه شهردار منطقه 20 از این مجتمع‌ها داشتیم انشاءالله در آینده نزدیک و با همکاری مردم و مسئولان آنها نیز رفع می‌شود.
وی با اشاره به شهرک ولی‌عصر (عج) گفت: میزان، وضعیت فعلی پروژه‌ها است و پیگیری مشکلات آنها در دستور کار فرمانداری ری قرار دارد.

*پروژه ارکیده 
این پروژه در یک مقطع زمانی در سال‌های گذشته شروع شد و یک سرمایه‌گذار با تغییر کاربری این زمین‌ها، اقدام به ساخت مجتمع‌های مسکونی کرد و هر یک از واحدهای این مجموعه را به چند نفر فروخت.
این مجتمع در قسمت شمالی شهرستان ری واقع شده است.

پرونده مجتمع ارکیده مختومه شد
اعضای یک شبکه با کمک دلالان چند بنگاه، با هدف کلاهبرداری از افراد متقاضی خرید مسکن، آپارتمان‌های فاز یک را به مردم نشان می‌دادند اما در تنظیم قرارداد، فاز دوم مجتمع مسکونی ارکیده را می‌فروختند.
معاون قضایی تهران پنج آبان ماه سال 88 از مختومه شدن پرونده پروژه مجتمع مسکونی ارکیده با ۴۴۰۰ شاکی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
قاضی رضا جعفری در مراسم تودیع از سرپرستی دادسرای کارکنان دولت و معرفی به عنوان معاون قضایی دادستان تهران گفت: پرونده ارکیده ۴ هزار و 400 شاکی دارد که سعی شده تاکنون از طریق فروش‌ زمین‌های متهم، مبالغی به شکات پس داده شود و باید بگوییم در آینده نزدیک، این پرونده مختومه خواهد شد.
بنابر این گزارش، در پروژه مجتمع مسکونی ارکیده از سال ۸۲ متهم اصلی پرونده در شهرری با تاسیس شرکتی به نام «ارکیده» با همکاری ۲۹ تن دیگر، پس از چاپ چندین نوبت آگهی‌ در روزنامه‌ها به بهانه فروش آپارتمان با متراژهای مختلف از متقاضیان خرید مسکن سه تا چهار میلیون تومان دریافت کرد.
اعضای شبکه کلاهبرداری با مبالغ دریافتی از مالباختگان، به ساخت و ساز فاز یک مجتمع مسکونی ارکیده در حومه شهرری پرداختند؛ اما پس از مدتی متهمان با تبلیغات گسترده برای فروش آپارتمان‌های فاز دوم ارکیده اعلام آمادگی کردند؛ در حالی که هیچ ساختمانی وجود نداشت.
با این حال، اعضای شبکه با کمک دلالان چند بنگاه با هدف کلاهبرداری از افراد متقاضی خرید مسکن، آپارتمان‌های فاز یک را به مردم نشان می‌دادند اما در تنظیم قرارداد، فاز دوم مجتمع مسکونی ارکیده را می‌فروختند.
تا اینکه خریداران پس از چند سال سرگردانی، متوجه شدند در کار ساخت و ساز مجتمع مسکونی هیچ پیشرفتی صورت نگرفته و صاحب شرکت که متهم اصلی پرونده است با ۱۲ میلیارد تومان از کشور گریخته است. به این ترتیب، متهمان تحت تعقیب قرار گرفتند و دستگیر شدند.
با شکایت چند هزار مالباخته، پرونده «ارکیده» در دادگستری شهرری به جریان افتاد تا اینکه پرونده فاز دوم برای رسیدگی به دادگستری تهران ارجاع شد و با دستور ویژه رئیس قوه قضاییه و هماهنگی دادستان تهران، تحقیقات ادامه یافت و سرانجام مشخص شد چهار هزار و ۴۰۰ نفر با پرداخت مبالغی بین ۳ میلیون تا ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فریب خورده‌اند و متهمان از آنها میلیاردها تومان کلاهبرداری کرده‌اند.
پس از دستگیری ۲۹ تن از اعضای شبکه کلاهبرداری ارکیده و تحقیق و بازجویی از متهمان، پرونده آنان با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه ارجاع شده و آنها محاکمه و در مجموع به ۵ سال حبس و رد مال محکوم شدند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول