اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دادستان ساری:

دستگاه‌ها برای رفع مشکلات اجتماعی مناطق پرخطر تلاش کنند

خبرگزاری فارس: نماینده دادستان ساری گفت: رفع مشکلات اجتماعی مناطق پرخط تنها با اقدام‌های قضایی ساماندهی نمی‌شوند و باید از تمام ظرفیت‌های استان برای ساماندهی این منطقه استفاده کرد.

دستگاه‌ها برای رفع مشکلات اجتماعی مناطق پرخطر تلاش کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مفید زارع صبح امروز در بازدید از منطقه پرخطر ساری در مسجد این محل با اشاره به حضور 10 ساله خود در دادسرای شهرستان ساری اظهار داشت: برای ساماندهی منطقه پرخطر ساری به لحاظ قضایی اقدامات مناسبی انجام شد.
وی تصریح کرد: مناطق پرخطر در هر استانی وجود دارد و بسیاری از مناطق پرخطر کشور به صورت منطقه‌ای پاکسازی شد و با توجه به اهمیت موضوع منطقه پرخطر ساری، نیروهای انتظامی و قضایی نیز به صورت دائم، مشکلات این مناطق را رصد می‌کنند.
نماینده دادستان ساری با اعلام اینکه تاکنون 50 نفر از ساکنان این منطقه به حبس ابد محکوم شدند، یادآور شد: برای برخی نیز حکم تبعید نیز در نظر گرفته شد.
این مسئول با بیان اینکه افرادی که از این محله به مرخصی‌های قانونی فرستاده می‌شوند نیز زیر نظر هستند، خاطرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت‌های استان برای ساماندهی این منطقه استفاده کرد.
زارع دیگر اقدام انجام شده قضایی در منطقه پرخطر ساری را پلمب واحدهایی که در آن مواد مخدر توزیع و یا به صورت دست‌جمعی مواد مصرف می‌شد، اعلام کرد و گفت: باید مکان‌هایی که توسط مالکان رها شده‌اند با توافق مالک خریداری شود.
نماینده دادستان ساری خواستار ساماندهی مرکز توزیع مواد اولیه برای تزریق سرنگ در این منطقه شد و با انتقاد از نوع توزیع سرنگ متذکر شد: توزیع سرنگ مردان و زنان معتاد در یک کوچه روبه رو هم خود مشکلاتی دارد که نیاز است مسئولان بهزیستی در این زمینه اقدام مناسبی انجام دهند. 
 
* ایجاد مرکز کنترل اجتماعی اعتیاد
در ادامه مدیر کل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه مرکز کاهش آلودگی‌های اعتیاد به لحاظ کارشناسی باید در مناطق پرخطر ایجاد شود، یادآور شد: اگر مرکز کنترل اجتماعی اعتیاد در این منطقه جمع‌آوری شود، معتادان برای دریافت سرنگ با چالش مواجه می‌شوند و به سمت استفاده از یک سرنگ توسط چند نفر می‌روند.
روح‌الله ردایی ادامه داد: در صورت انتقال مرکز کنترل اجتماعی اعتیاد، احتمال آلوده شدن مناطق دیگر شهر نیز وجود دارد.
مدیرکل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه روبه‌رو هم قرار گرفتن توزیع سرنگ و امکانات بهداشتی مردان و زنان را خودم خالی از اشکال نمی‌بینم، اذعان داشت: برای اجاره مکان متفاوت در این محل نیز دچار مشکل هستیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول