اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سروآباد خبر داد

ایجاد 1150 فرصت شغلی در سروآباد

خبرگزاری فارس: فرماندار سروآباد از ایجاد یک‌هزار و 153 فرصت شغلی از ابتدای سال‌جاری تاکنون در این شهرستان خبر داد.

ایجاد 1150 فرصت شغلی در سروآباد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج احمد محمد رضایی صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان اظهار داشت: ایجاد یک‌هزار و 500 فرصت شغلی در این شهرستان تا پایان سال‌جاری هدف‌گذاری شده است که تاکنون یک‌هزار و 153 فرصت شغلی برابر 77 درصد از تعهدات شهرستان در بحث اشتغال‌زایی محقق شده است.

* صدور 334 مجوز مشاغل خانگی در سروآباد

به گفته وی این یک‌هزار و 153 فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت‌نام شده‌اند و برای 334 نفر نیز مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.

فرماندار سروآباد با بیان اینکه کل اعتبار این شهرستان در زمینه ایجاد اشتغال 32 میلیارد 176 میلیون ریال است، افزود: 10 میلیارد و 645 میلیون ریال آن مربوط به ایجاد کسب و کار خرد و 21 میلیارد و 531 میلیون ریال دیگر نیز به مشاغل خانگی اختصاص داده شده است.

* طرح‌های اشتغالزا برای دریافت تسهیلات باید دارای توجیه باشند

محمد رضایی تصریح کرد: طرح‌های اشتغالزایی برای دریافت تسهیلات باید دارای توجیه  بوده و ضریب اشتغالزایی بالایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه پروژه‌ها باید قابلیت دفاع و توجیه اقتصادی داشته باشند، خاطر نشان کرد: پروژه‌ها باید بتوانند در ستاد راهبردی پیش‌بینی شده استان نظر نمایندگان بخش‌های تخصصی از قبیل صنعت و کشاورزی را تامین کنند.

فرماندار سروآباد از امر اشتغال به عنوان یک امر فرابخشی نام برد و افزود: به منظور ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در سطح استان و شهرستان همه دستگاه‌ها و ارگان‌های ذیربط باید در این زمینه مسئولیت‌های خود را به نحو مطلوب انجام دهند.

محمدرضایی با بیان اینکه شهرستان سروآباد به لحاظ ظرفیت توسعه صنعت کشاورزی در موقعیت جغرافیایی و اقلیمی ویژه قرار دارد، تصریح کرد: همسایگی این شهرستان با کشور عراق نیز بستر مناسبی را برای صادرات محصولات کشاورزی فراهم کرده است.

وی یادآور شد: به همین منظور برای توسعه بهره‌برداری اصولی و علمی از زمین‌های زراعی و باغی و علوم دامی و آبزیان و صنایع تبدیلی این شهرستان ارائه طرح‌های نو و خلاقانه در حوزه‌های تولیدی، کارآفرینی، اشتغالزایی، آموزشی و صادرات در حیطه کشاورزی ضروری است.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول