اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

موضع رئیس شورای شهر اردبیل درباره یک نشریه

مرز مزاح با تحقیر مشخص است / توهین به پارلمان محلی را برنمی‌تابیم

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر اردبیل گفت: ایجاد فضای مزاح و شوخی در جامعه خوب است اما اگر مرز و حدود آن رعایت نشود همین مزاح ممکن است به تحقیر و توهین بینجامد.

مرز مزاح با تحقیر مشخص است / توهین به پارلمان محلی را برنمی‌تابیم
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری در جلسه شورای شهر اردبیل که صبح امروز برگزار شد اظهار داشت:‌ ما وظیفه می‌دانیم از خبرنگارانی که با حضور خود در شورا تصمیمات و تلاش‌های اعضای شورای شهر اردبیل را بی‌ریا اطلاع‌رسانی می‌کنند قدردانی کنیم.
وی بیان داشت:‌ ما در کنار حمایت‌های مستمر از خبرنگاران و صاحبان نشریات محلی در حد امکان و وسع خود سعی کردیم از آنها حمایت کنیم و تهیه خبر، گزارش و نقد و انتقاد را نیز رسالت و وظیفه آنها می‌دانیم.
این مسئول با اشاره به انتشار نشریه محلی مطبخ با شکل و شمایل کاریکاتوری و در قالب طنز ابراز داشت:‌ در دین اسلام نیز به چهره بشاش و سر زندگی و شادابی به همراه دور شدن از ترش‌رویی و تند مزاجی تاکید و توصیه شده و در روایاتی متعدد از ائمه اطهار (ع) نسبت به مومنان مزاح و شوخی به کرات مورد تاکید و توجه قرار گرفته است.
رئیس شورای شهر اردبیل با ذکر نمونه‌هایی از رفتار مزاح و شوخی‌گونه نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت علی (ع) ابراز داشت: اگر این مزاح و شوخی توهین به کسی نباشد به یقین بشاش بودن و خوشحالی مومنان را به همراه خواهد داشت اما مرز آن با توهین و تحقیر باید معلوم و مشخص شود و کسی اجازه ورود به این حیطه را نداشته باشد.
این مسئول با اعلام اینکه در این نشریه با محتوای طنز اخیراً به اعضای پارلمان محلی در اردبیل با عناوین مختلف توهین شده، افزود: ما درخواست می‌کنیم نشریه مطبخ به نحو شایسته جبران مافات کرده و بدون اینکه برای آن تعیین تکلیف کنیم انتظار داریم طنز مناسب با محتوا و کار‌گشا را ارائه کند و ما را در تصمیم‌گیری‌های خود با نقادی‌های شوخی‌گونه راهنمایی کند.
سرداری ادامه داد: اگر نقد، شوخی و طنز با تصمیمات شورا باشد ما نه تنها ناراحت و گله‌مند نمی‌شویم بلکه این فرصت را غنیمت شمرده و در اصلاح امور تلاش می‌کنیم، اما اینکه تک تک اعضا با تصاویر مختلف مورد تمسخر قرار گیرند برازنده این نشریه و فضای رسانه‌ای ما نیست.
وی گفت: این نشریه هنری و فکاهی می‌تواند با مطالب مطرح شده و برخی دیگر از تحولات شورا طنز و شوخی بکند اما اگر مرز آن به سمت تحقیر و توهین برود هرگز این وضعیت را شورا برنمی‌تابد و هرگز زیر بار چنین خفت و ذلتی نمی‌رود.
وی با بیان اینکه در مسایل اخلاقی و اجتماعی تواضع امر خوبی است، تصریح کرد: اگر این اخلاق پسندیده نیز از حد مجاز بگذرد ذلت به بار می‌آورد که خداوند متعال با اهدای عزت به هر مسلمان هرگز حاضر نیست بندگان او ذلتی را بپذیرند.
این مسئول هرگونه حرمت‌شکنی و عزت‌شکنی را حرام و کار بسیار ناشایست توصیف کرد و گفت:‌ تا زمانی که این عزت به تکبر و غرور نینجامد می‌تواند اسباب افتخار مومن باشد و ما نیز انتظار داریم عزت، ‌احترام و تعامل دو جانبه با رسانه‌ها را رعایت کنیم اما هرگز اجازه نمی‌دهیم بر اثر بی‌احتیاطی عده‌ای این عزت و کرامت تحقیر شده و یا شکسته شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرداری در پایان سخنان خود، اظهار داشت: رسانه و نشریه‌ای می‌تواند دوام، بقا و جایگاه در جامعه پیدا کند که عوامل آن بدون حب و بغض در آن قلم بزنند چرا که حرکت از مرز بی‌طرفی به سمت رفتار یک جانبه‌گرایانه بسیار خطرناک است.
انتهای پیام/صا10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول