اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگارن رهبری:

چالش‌ها چیزی جز توهین نسبت به دین به جا نمی‌گذارند

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگارن رهبری گفت: با تولید چالش و تنش چیزی جز توهین و تمسخر نسبت به دین عاید ما نمی‌شود.

چالش‌ها چیزی جز توهین نسبت به دین به جا نمی‌گذارند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی کمیسیون حقوق بشر اسلامی شمال‌غرب، آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی در نشست « رابطه متقابل ادیان و حقوق بشر» افزود: در هر آیه از قرآن کریم اثری از حقوق بشر وجود دارد و غفلت از این موضوع در اثر سستی ما بوده است.
وی افزود: بنده یک روحانی هستم و به خاطر اسلام به دنبال حقوق بشر می‌روم و معتقدم تمام انسان‌ها حقوقی دارند، چون خالق آنها حقوقی برایشان قائل شده و همه این حقوق به خاطر فضل و رحمت خالق است.
آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی ادامه داد: اگر قصد داشته باشیم که تمام دنیا سرشار از دین شود باید خود ما مروج حقوق بشر، حقوق بشر دوستانه، آرامش، صلح و مانند اینها باشیم تا به واسطه این موارد اسلام را به جهان صادر کنیم.
وی تصریح کرد: تمام بزرگان دین، مسلمانان را از به چالش کشیدن دین نهی کرده‌اند و با تولید چالش و تنش چیزی جز توهین و تمسخر نسبت به دین عاید ما نمی‌شود بنابراین ما نباید دین را با دست خودمان مظلوم کنیم.
نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در خبرگان رهبری در مورد حقوق بشر گفت: حقوق بشر یعنی عدم وجود فساد، فقر، فلاکت و آسیب‌های محیط زیستی تا انسان در طراوت فکر، روح و با نشاط بتواند عبادت کند.
آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی، بر استفاده از روش‌های کارآمد و درست در ترویج اسلام تأکید کرد و افزود: در هر عمل صالح نخست عمل باید نیک باشد دوم برای خدا باشد و مهم‌تر از همه در مرحله سوم این عمل باید با ظاهری خوب و زیبا به خلق ارائه شود زیرا اگر با ظاهری زشت و ناپسند ارائه شود اثر منفی نیز خواهد داشت.
وی گفت: منابع حقوق بشر در قرآن خیلی گسترده است، در قرآن 10 گروه آیه مشاهده می‌شود که از حقوق انسان‌ها سخن گفته است و با توجه به این آیات و افزودن روایات بر آنها می‌توانیم در سطح بین‌الملل در مورد سنت پیامبر و حقوق بشر، بصیرت و حقوق بشر، نهج البلاغه و حقوق بشر و مانند اینها تبلیغ کنیم.
انتهای پیام//غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول