اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی تاکید کرد

توسعه کسب و کار خصوصی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: توسعه کسب و کار خصوصی در برنامه کاری مسئولان استان آذربایجان غربی قرار گیرد.

توسعه کسب و کار خصوصی در آذربایجان غربی
حمید رضا خانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: براساس تعهد اشتغال در استان آذربایجان غربی در سال 90 باید 113 هزار شغل جدید در استان ایجاد شود.
وی تصریح کرد: اگر تمام دستگاه‌های اجرایی استان اقدام به برگزاری آزمون کنند این افراد به 100 نفر خواهد رسید و لازم است تا اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در این زمینه وارد عمل شود.
این مسئول افزود: در این زمینه باید به موضوع کارآفرینی و تربیت نیروی کار بیشتر توجه شود و برای این منظور توسعه کسب و کار خصوصی و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
خانپور خاطرنشان کرد: راه‌اندازی نهضت آموزشی در استان نیز یکی دیگر از مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد تا جوانان به سمت کارآموزی پیش روند.
وی با بیان اینکه نرخ بیکاری را فارغ‌التحصیلان بیکار تشکیل می‌دهند، گفت:در حال حاضر افراد دارای مدارک دانشگاهی بوده و فاقد مهارت‌های کارآفرینی در جامعه هستند و بر این اساس عمدتا بیکار هستند.
این مسئول با بیان اینکه فرهنگ مهارت‌آموزی باید در جامعه نهادینه شود، اظهار داشت: توسعه این فرهنگ مستلزم آن است که در بخش‌های مختلف از فرهنگ مهارت آموزی بهره بگیریم.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی تصریح کرد: به کارگیری افراد دارای مهارت فنی و حرفه‌ای در کارخانه‌ها و مراکز کار سبب رغبت هر چه بیشتر جوانان به سمت آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای می‌شود.
خانپور افزود: در این راستا نیازمند هستیم دوره‌های مهارت آموزی را در سطح استان گسترش دهیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول