اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری خبر داد

160 اثر به دبیرخانه جشنواره شعر دفاع مقدس رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: شمار آثار ارسالی به دبیرخانه پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس این استان به 160 عدد رسید.

160 اثر به دبیرخانه جشنواره شعر دفاع مقدس رسید
جمشید علی‌بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه شمار آثار ارسالی به دبیرخانه پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس این استان به 160 عدد رسید، اظهار داشت: مهلت ارسال اثر به این جشنواره که از اواخر آذرماه آغاز شده تا تا پایان دی‌ماه جاری است.
وی ادامه داد: دفاع مقدس، بهره‌گیری شعر دفاع مقدس از مفاهیم و مضامین عاشورایی، شعر مقاومت ملل با تکیه بر بیداری اسلامی و شعر کودک و نوجوان دفاع مقدس از جمله موضوعات آثار ارسالی به این جشنواره است.
علی‌بابایی افزود: آثار برتر با رای داوران این جشنواره انتخاب و در مراسم اختتامیه این جشنواره که در روز 19 بهمن‌ماه در شهرکرد مرکز این استان برگزار خواهد شد، معرفی و از صاحبان آنان تجلیل می‌شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری به وسیع بودن گستره شعر دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نگرش به شعر دفاع مقدس نیازمند فرهنگ‌سازی غنی است.
وی تاکید کرد: شعر دفاع مقدس در صورت تبیین و فراگیر شدن، می‌تواند بهترین مولفه برای هنرمندان این عرصه در راستای خلق آثاری ماندگار و اثرگذار باشد.
علی‌بابایی اظهار داشت: ورود به عرصه دفاع مقدس، ورود به مسائل آرمانی و آیینی ملت بزرگ ایران است و از این رو شاعران این عرصه باید با توجه و دقت کافی به این اصل مهم، با تمام وجود و به دور از هرگونه تحریف، فرهنگ دفاع مقدس را به نسل امروز جامعه منتقل کنند.
وی دفاع مقدس را یادآور حماسه آفرینی‌های ملت و رزمندگان غیور ایران اسلامی در سال‌های جنگ تحمیلی دانست و گفت: باید این فرهنگ زنده بماند و زبان شعر ابزاری مناسب برای کمک به این مهم است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری زنده نگاه داشتن یاد شهدا، ایثارها، رشادت‌ها و انتقال آن فرهنگ به نسل جوان را تکلیف برای همه دلسوزان و علاقه‌مندان دانست و گفت: حفظ دستاوردها و ارزش‌های دفاع مقدس آینده نظام را بیمه می‌کند وانتقال این دستاوردها به نسل‌های آینده موجب ناکام ماندن دشمنان اسلام در رسیدن به اهداف شوم خود می‌شود.
علی‌بابایی بیان داشت: یکی از راه‌های انتقال دستاوردهای هشت سال جنگ تحمیلی و نهادینه کردن فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه، برگزاری آئین‌های باشکوه نظیر جشنواره شعر دفاع مقدس است که باید به این موضوع مهم و اساسی توجه ویژه صورت گیرد.
انتهای پیام/ح20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول