اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد:

افزایش 30 درصدی میزان بارندگی در اردبیل

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل از افزایش 30 درصدی میزان بارندگی در اردبیل در روزهای اخیر خبر داد.

افزایش 30 درصدی میزان بارندگی در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مدیریت بحران اردبیل اظهار داشت: بررسی داده‌های آماری در میزان دقیق بارندگی‌ها در هشت ماه گذشته بیش از 190 میلی‌متر بارندگی را در اردبیل نشان می‌دهد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش 30 درصدی را در میزان بارندگی شاهد بودیم.
وی با اشاره به میزان بارندگی در مدت زمان مشابه سال قبل، ابراز داشت: در سال گذشته و در همین مدت 150 میلی‌متر بارندگی در اردبیل روی داده بود که انتظار می‌رود برای دسترسی به میانگین آماری معقول در سه ماه آینده با نزولات آسمانی کاهش‌ بارندگی در اردبیل جبران شود.
این مسئول اردبیل را شهر توریستی گردشگرپذیر و اقامتی اعلام کرد و با اشاره به اینکه تعداد سفرهای کوتاه مدت به لحاظ فرصت‌های توریستی اردبیل در حال افزایش است، اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مناسب در زمینه جذب گردشگر نشان می‌دهد حضور گردشگر در دو فاز زمانی تابستان و نوروز خلاصه نمی‌شود بلکه قابلیت‌های اردبیل در فصل زمستان و مناسبت‌های مذهبی نیز می‌تواند در راستای بالا بردن میزان ورود گردشگر و افزایش اقامت موثر باشد.
 
* 400 هزار زائر عزادار میهمان اردبیلی‌ها بودند

فرماندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از حضور بیش از 400 هزار مسافر و گردشگر در تعطیلات اخیر عزاداری در اردبیل خبر داد و افزود: این گردشگران عمدتا با هدف بهره‌مندی از مراسم سوگواری سنتی و ریشه‌دار دستجات عزاداری اردبیل به ویژه در دو روز تاسوا و عاشورا مهمان مردم ولایی و حسینی اردبیل بودند.
وی بیان داشت: 400 هزار نفر از اقصی نقاط کشور در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی وارد اردبیل شده و عموماً از مراکز سیاحتی، خدماتی و منازل استفاده کرده و علیرغم تعطیلی، اکثر هتل‌ها و مهمانسراها برای پذیرش میهمانان فعال بودند.
اکبری فعال بودن ستاد تسهیلات دایمی سفرهای شهرستانی را ضروری دانست و تصریح کرد: فراهم کردن امکانات اقامتی، افزایش پایگاه‌های امداد جاده‌ای، اورژانس و در کنار آن آمادگی محورهای مواصلاتی به ویژه از مسیر جدیدالاحداث اردبیل ـ سرچم و زنجان فرصت‌های مناسبی را برای شناساندن قابلیت‌های گردشگری منطقه و ارتقای حضور و ماندگاری مسافران را سبب خواهد شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول