اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ایجاد زیرگذر و سرعت‌گیر صورت گرفت

کاهش تصادف در محور پرتردد سه‌راهی دهفول نهاوند

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند گفت: با ایجاد زیرگذر و سرعت‌گیر در محور پرتردد سه‌راهی دهفول نهاوند آمار تصادفات در این محور صد درصد کاهش یافته است.

کاهش تصادف در محور پرتردد سه‌راهی دهفول نهاوند
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در کارگروه حمل و نقل و ترافیک شهرستان نهاوند اظهار کرد: با ایجاد زیرگذر و سرعت‌گیر در محور پرتردد سه‌راهی دهفول نهاوند آمار تصادفات در این محور صد درصد کاهش یافته است.
وی افزود: فرهنگ‌سازی برای رعایت قوانین راهنمایی رانندگی در بین مردم به ویژه رانندگان وسایل نقلیه نقش مهمی در کاهش آمار تصادفات در حوزه درو‌ن‌شهری و برون‌شهری دارد بنابراین یکی از مهم‌ترین وظایف پرسنل راهنمایی و پلیس راهور فرهنگسازی برای استفاده بهینه از وسایط نقلیه است.
فرماندار نهاوند بیشترین تخلفات منجر به تصادفات فوتی و جرحی در نهاوند را متعلق به موتورسواران خواند و گفت: همزمان با اجرای قوانین جدید راهنمایی و رانندگی در اول دی ماه، این امر بزرگ‌ترین مانع در بروز تصادفات در رانندگی شده است.
وی اصلاح ورودی و خروجی‌های نهاوند را ضروری دانست و بیان کرد: ایجاد زیرگذر در سه‌راهی کفراش که محل تردد غرب کشور به جاده اصلی کربلاست موجب کاهش تصادفات در این محور، آسانی تردد اهالی روستاهای کفراش، دهفول و ده‌ها روستای پایین‌دستی این محور شده است.
زارعی‌کوشا سرعت، سبقت نابجا، ورود ممنوع، دور زدن ممنوع، حرکت نمایشی و تک چرخ زدن را مهم‌ترین تخلفات راهنمایی و رانندگی انجام شده در نهاوند دانست و گفت: افزایش 10 برابری جرائم نقدی راهنمایی و رانندگی موجب کاهش تصادفات در این شهرستان شده است.
وی با اشاره به فعالیت بیش از 550 دستگاه تاکسی مسافربر عمومی در نهاوند از ساماندهی مسافربرهای پلاک شخصی در این شهرستان با مدیریت پایانه‌ها خبر داد و بیان کرد: ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها به ویژه در روستاهای کوهانی و جهان‌آباد با نصب تابلو و علائم هشداردهنده آغاز شده است.
فرماندار نهاوند با اشاره به اعطای کلاه ایمنی به موتورسواران در نهاوند گفت: نقاط حادثه‌خیز برون‌شهری در چند منطقه نهاوند شناسایی شده و همزمان با تأمین اعتبار نسبت به ساماندهی و حل مشکل این نقاط اقدام می‌شود.
در پایان مقرر شد دوربرگردان‌های نامناسب اصلاح شوند، سه‌راهی روستاهایی که منتهی جاده‌های اصلی می‌شوند به چراغ چشمک‌زن و نور کافی مجهز شوند و مشکل سه‌راهی کارخانه سیمان نهاوند اصلاح شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول