اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خبر داد

برگزاری کنگره ملی امام رضا (ع) در 10 بهمن‌ماه

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برگزاری کنگره ملی علمی فرهنگی امام رضا (ع) در 10 بهمن‌ماه در کرمانشاه خبر داد.

برگزاری کنگره ملی امام رضا (ع) در 10 بهمن‌ماه
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام اسماعیل حسینی‌مقدم در دیدار اعضای کمیته کنگره ملی علمی فرهنگی امام رضا (ع) با امام جمعه کرمانشاه که پیش از ظهر امروز در دفتر امام جمعه صورت گرفت، اظهار کرد: در سطح کشور هر استانی میزبان برگزاری یک کنگره است و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز بر آن شد تا میزبانی یکی از کنگره‌های ائمه معصومین را عهده‌دار شود.
وی تصریح کرد: برگزاری کنگره امام رضا (ع) در کرمانشاه از حدود سه ماه پیش قطعی شد، به همین منظور ستادی تشکیل و جلسات مختلف برگزار شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: در این جلسات محور‌های مقالات کنگره تعیین و سعی شد موضوعاتی متناسب با نیازهای روز جامعه در محور مقالات قرار داده شود.
حسینی‌مقدم گفت: این محور‌ها مسائلی است که جامعه از نظر فرهنگی به آنها نیاز دارد. 
وی با اشاره به محورهای کنگره ملی علمی فرهنگی امام رضا (ع) تصریح کرد: معارف اسلامی در احادیث امام رضا (ع) با موضوعات نماز، حجاب، امامت، مهدویت و بصیرت از محورهای مقالات است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: حکومت اسلامی در سیره رضوی شامل موضوعات دین و حکومت، ولایت فقیه، ملاک مشروعیت و رابطه مردم و حاکمیت از دیگر محورهاست.
حسینی‌مقدم ادامه داد: سایر محورها پیرامون آزاد‌اندیشی از نظر امام رضا (ع) شامل اخلاق در مناظره‌، کرسی‌های آزاد‌اندیشی، بیداری اسلامی‌، شبهه‌شناسی و پاسخ به شبهات است.
مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: کنگره ملی علمی فرهنگی امام رضا (ع) در کرمانشاه با حضور شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشور برگزار خواهد شد.
حسینی‌مقدم برگزاری مسابقه کتابخوانی توسط کمیته مسابقات را از ابتکارات این کنگره خواند و تصریح کرد: کمیته مسابقات سه کتاب ولاها و ولایت‌های شهید مطهری، سرود یکتا‌پرستی شهید بهشتی و صلاة الخاشعین شهید آیت‌الله دستغیب را به عنوان منبع این مسابقه انتخاب کرده است.
وی گفت: از محل موقوفات حاج محمد‌تقی اصفهانی 7هزار و 500 جلد کتاب از کتاب‌های این مسابقه تهیه و در اختیار مردم قرار داده شده است.
حسینی‌مقدم در پایان استقبال مردم از مسابقه کتابخوانی را خوب ارزیابی کرد.
انتهای پیام/م20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول