اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد:

مساجد یزد شناسنامه‌دار می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از شناسنامه‌دار شدن همه مساجد استان یزد خبر داد.

مساجد یزد شناسنامه‌دار می‌شوند
حجت‌الاسلام محمدمهدی حاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به ایجاد سامانه جامع اطلاعات و مدیریت مساجد یزد اظهار داشت: با اجرای این طرح برای همه مساجد استان شناسنامه عمرانی و فرهنگی تهیه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح هماهنگی‌های لازم با مسئولان استان به عمل آمده است.
حاتمی افزود: براساس این طرح همه اطلاعات مربوط به هر مسجد در 25 صفحه و 10 عنوان که شامل کلیه مشخصات مسجد از جمله ساختمان، وضعیت فیزیکی و عمومی، نظافت و بهداشت، تاسیسات و تجهیزات، انبار، تجهیزات ایمنی، نحوه اداره، فعالیت‌های دینی و فرهنگی، نیازها و کمبودها و نیروی انسانی است، جمع‌آوری شده و در سامانه قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: مرحله دوم این طرح، ایجاد شبکه ارتباطی بین مساجد محوری استان است تا با انتقال تجربیات و ایده‌های فرهنگی و برگزاری جلسات مشترک الکترونیک از ابزار روز در حوزه فرهنگی استفاده کنند.
حاتمی تشکیل و تکمیل هیئت امنای مساجد، بررسی دقیق وضعیت عمرانی و فرهنگی مساجد، تشکیل پرونده برای کلیه خدام ثابت و افتخاری مساجد، یکپارچه سازی مدیریت مساجد و برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی ویژه هیئت امنا و خدام مساجد استان را از دیگر برنامه‌های اداره کل اوقاف استان در حوزه مساجد برشمرد.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد همچنین از آغاز به کار بخش مالی سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه استان یزد خبر داد.
حاتمی خاطرنشان کرد: از این پس کلیه اسناد حسابداری اوقاف به صورت اتوماتیک صادر می‌شوند.
وی از مزایای این بخش سامانه به نظارت دقیق بر نحوه هزینه در حوزه موقوفات و امامزادگان اشاره کرد و گفت: به محض واریز اجاره موقوفات، این اعتبارات طبق نیات واقفان در حساب‌های جداگانه نگهداری می‌شوند و فقط برای اجرای این نیات قابل برداشت خواهند بود.
حاتمی افزود: این امر در مراحل مختلف مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرد و در نتیجه موجب اطمینان از اجرای نیات واقفان و شفافیت مالی اوقاف می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد از ثبت بیش از 50 نیت واقف در این سامانه خبر داد و بیشترین نیات واقفان یزدی را به ترتیب تعزیه‌داری و روضه‌خوانی، اطعام در ماه محرم و صفر و رمضان همچنین احداث مساجد و حسینیه و هزینه‌های مربوط به آن عنوان کرد.
وی از مردم و مسئولان استان یزد دعوت کرد تا در نمایشگاهی که در هفته وقف برگزار می‌شود از سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه استان بازدید کنند.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول