اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی:

نگاه شعاری و ریاکارانه در سینمای دینی مطلوب نیست

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: نگاه شعاری و ریاکارانه به هیچ وجه در سینمای دینی مطلوب نیست.

نگاه شعاری و ریاکارانه در سینمای دینی مطلوب نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، شهرام خدایی اظهار کرد: همزمان با برگزاری دهمین همایش استانی فیلم کوتاه با عنوان « سیب دهم» حوزه هنری آذربایجان شرقی بهترین فیلم دینی این همایش را مورد تجلیل قرار خواهد داد.
وی اضافه کرد: برگزاری همایش استانی سیب دهم اتفاقی بسیار مبارک و برخاسته از پویایی سینما در استان است و حوزه هنری به منظور معرفی برترین نگاه دینی مصمم است تا در این همایش جایزه بهترین نگاه دینی را به یک اثر تقدیم کند.
خدایی گفت: تعریف هنر دینی در جامعه هنری نیازمند بازنگری اساسی است و منویات مقام معظم رهبری در خصوص هنر دینی می‌تواند منشور عمل هنرمندان و مسئولان امر باشد.
وی ادامه داد: نگاه شعاری و ریاکارانه به هیچ وجه در سینمای دینی مطلوب نیست و دین به‌عنوان عنصری جاری و ساری در زندگی باید جایگاهی منطقی، باورپذیر و کاربردی در آثار هنری داشته باشد.
سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی تصریح کرد: هنر دینی باید برخاسته از دل و معرفت هنرمند باشد و سیاست نهادی فرهنگی در این حوزه باید از سفارش به سوی حمایت تغییر مسیر دهد.
خدایی با اشاره به حجم قابل توجه تولیدات تصویری حوزه هنری حضور فیلم‌های کوتاه شامل آثار داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی را در این همایش ستود و گفت: در کنار توجه به محتوا، کمیت و استانداردسازی آثار سینمای کوتاه ایجاد نگرشی صحیح و حرفه‌ای در مراحل تهیه و تولید فیلم‌های کوتاه، بلند و نیمه بلند باید مدنظر مسئولان امر قرار گیرد.
وی افزود: حوزه هنری استان آذربایجان شرقی مصمم است تا پایان سال 90 نسبت به آغاز ساخت چندین فیلم اقدام کند که اخبار آن به زودی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول