اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شاهرود خبر داد

تلقیح مصنوعی 810 راس گاو در شاهرود/توسعه و اصلاح نخیلات

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود از تلقیح مصنوعی 810 راس گاو و اجرای طرح توسعه و اصلاح نخیلات در این شهرستان خبر داد.

تلقیح مصنوعی 810 راس گاو در شاهرود/توسعه و اصلاح نخیلات
محمدرضا قاسمی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شاهرود اظهار کرد: طرح خاک‏ورزی حفاظتی به عنوان یکی از مهم‏ترین طرح‏های جهاد کشاورزی در کشتزارهای شهرستان شاهرود انجام شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود همچنین هدف از اجرای طرح خاک‏ورزی حفاظتی در کشتزارهای این شهرستان را کمک به بخش کشاورزی شهرستان و ارتقای بهره‏ورزی در این بخش عنوان کرد.
قاسمی ادامه داد: همچنین توزیع کود و بذور گندم و جو در شهرستان شاهرود به منظور کمک به کشاورزان و توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان انجام شده است.
وی نظارت بر کشت کلزا در شاهرود را بسیار حایز اهمیت خواند و از عقد قرارداد با کشاورزان این شهرستان برای کشت گندم و جو خبر داد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود همچنین برداشت چغندر قند و نظارت بر عیارسنجی آن را از مهم‏ترین اقدامات انجام شده در این شهرستان بیان کرد و گفت: چغندر قند یکی از محصولات مهم و راهبردی شاهرود محسوب می‏شود.
قاسمی بر لزوم نظارت بر مزارع طرح گندم و پروژه مدیریت مزارع گندم تاکید کرد و گفت: در ماه‏های گذشته در شهرستان شاهرود اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
وی از اجرای طرح تغذیه 52 هکتار از باغ‏های سیب و زردآلو در منطقه بسطام شهرستان شاهرود خبر داد و توسعه و اصلاح نخیلات را در این شهرستان از برنامه‏های جهاد کشاورزی ذکر کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود همچنین از توسعه باغ‏ها در اراضی شیب‏دار و پایان مبارزه با آفات درختان میوه در این شهرستان خبر داد.
قاسمی اضافه کرد: پیگیری‏ها در خصوص اجرای سامانه‏های آبیاری تحت فشار در شهرستان شاهرود انجام شده و این طرح با رایزنی‏های صورت گرفته در سطح 485 هکتار از اراضی این شهرستان به مرحله اجرا درآمده است.
وی بررسی درخواست‏های متقاضیان اجرای این سامانه‏ها در سطح 120 هکتار را از دیگر اقدامات انجام شده برای توسعه این نوع آبیاری در شاهرود عنوان کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود در بخش دیگری از گفت‏وگو با خبرنگار فارس، به صدور مجوز بهسازی و نوسازی برای یک واحد دامی و صدور پروانه بهره‏برداری برای هفت واحد کوچک روستایی در این شهرستان خبر داد.
قاسمی رکوردگیری شیر از یک هزار و 85 راس و تلقیح مصنوعی 810 راس گاو را در شاهرود نیز از فعالیت‏های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود اعلام کرد.
وی عنوان کرد: همچنین آنالیز 39 نمونه از خوراک دام با 60 آزمایش در شاهرود انجام شده است.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول