اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان:

محصولات کشاورزی پاییزه در زنجان بیمه شدند

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: در حال حاضر بیشتر محصولات کشاورزی پاییزه در شهرستان زنجان زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

محصولات کشاورزی پاییزه در زنجان بیمه شدند
قدرت‌الله سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه بیش از 65 درصد از مزارع گندم پاییزه شهرستان زنجان زیر پوشش بیمه قرار گرفته است، اظهار داشت: شهرستان زنجان در پوشش بیمه‌ای محصولات پاییزه و بهاره هم در استان رتبه نخست را دارد و هم از شاخص کشور بالاتر است.
وی با اشاره به اینکه شاخص بیمه محصولات کشاورزی در کشور 60 درصد است، افزود: در استان زنجان با پیگیری کشاورزان و مسئولان بخش کشاورزی درصد پوشش بیمه محصولات کشاورزی از شاخص‌های کشوری بالاتر است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری بالغ بر 62 هزار و 500 هکتار از اراضی دیم شهرستان زنجان به زیر کشت گندم رفته است، خاطر نشان کرد: سطح زیر کشت پوشش بیمه محصولات کشاورزی برای گندم دیم 41 هزار و 273 هکتار است.
وی سطح زیر کشت جو به صورت آبی برای یک هزار و 210 هکتار اعلام کرد و یادآور شد: سطح زیر کشت جو به صورت دیم یک هزار و 149 هکتار است.
سلیمانی تصریح کرد:  در کشت پاییزه سال زراعی جاری از اراضی کشاورزی شهرستان زنجان 167 هکتار نیز به کشت کلزا اختصاص یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با اشاره به سایر محصولات کشاورزی تولید شده در شهرستان زنجان خاطر نشان کرد: محصولات تولیدی شهرستان علاوه بر تامین نیاز استان در بازارهای استان‌های همجوار مانند قزوین، تهران، همدان به فروش می‌رسد.
وی همچنین از واگذاری امور تشریفات دستورالعمل و مقررات اجرایی گلخانه‌ها به بخش خصوصی از سوی جهاد کشاورزی در شهرستان زنجان خبر داد.
سلیمانی یادآور شد: از پایان خرداد ماه سال جاری مسئولیت انجام امور تشریفات و مراحل صدور پروانه‌های قانونی مطابق مبانی و ضوابط توسعه گلخانه‌ها (دستورالعمل و مقررات اجرایی گلخانه‌ها) به سازمان نظام مهندسی جهاد کشاورزی محول شده است.
مدیر جهاد کشاورز شهرستان زنجان افزود: آموزش شرکت‌های پیش خوان و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کارشناسان ناظر و مشاور و تعیین افراد واجد شرایط و آشنا به امور پروانه‌ها در سطح سازمان نظام مهندسی استان انجام می‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: متقاضیان احداث گلخانه و واحدهای پرورش قاچ خوراکی برای تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی به نظام مهندسی استان زنجان مراجعه کنند.
سلیمانی از بومی سازی و تولید بذر هندوانه آناناسی توسط یک شرکت در شهرستان زنجان خبر داد و گفت: تولید بذر هندوانه برای نخستین بار در کشور در استان زنجان صورت می‌گیرد.
مدیر جهاد کشاورز شهرستان زنجان به ویژگی‌های بذر هندوانه آناناسی اشاره کرد و ادامه داد: زودرسی، مقاومت در برابر آفات و امراض از مهم‌ترین ویژگی‌های این بذر هندوانه است.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته این بذر از کشور هلند وارد می‌شد،‌ افزود: این بذر به لحاظ سازگاری با منطقه از عملکرد بیشتری نسبت به دیگر واریته‌ها برخوردار است.
مدیر جهاد کشاورز شهرستان زنجان خاطر نشان کرد: به دلیل مصرف کمتر سموم و کود‌های شیمیایی این نوع بذر، این محصول را در دسته محصولات ارگانیک قرار می‌دهد و اهمیت آن را دو چندان می‌سازد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول