اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

80 کیلومتر لوله‌گذاری گاز شهری در زاهدان انجام شده است

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 80 کیلومتر لوله گذاری از 300 کیلومتر فاز نخست خطوط اصلی گاز شهری زاهدان انجام شده است.

80 کیلومتر لوله‌گذاری گاز شهری در زاهدان انجام شده است
 به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی محمد آزاد صبح امروز در بازدید از خط تغذیه 24 و 20 اینچ گاز شهری زاهدان اظهار داشت: برای پوشش 100 درصدی زاهدان نیاز به یک‌هزار و 200 کیلومتر لوله گذاری است.
وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش‌های صورت گرفته تا دو سال آینده تمام خطوط انتقال گاز در زاهدان لوله‌گذاری و طرح مورد بهره‌برداری مردم قرار بگیرد.
آزاد ادامه داد: تاکنون برای اجرای خطوط لوله‌گذاری در شهرهای سیستان و بلوچستان 800 میلیارد ریال هزینه شده که این امر در کنار صرف هزینه 17 هزار میلیارد ریالی دولت برای انتقال گاز به استان نشان دهنده نگاه عدالت محورانه به سیستان و بلوچستان است.
وی بیان کرد: همچنین پیش بینی می‌شود برای اجرای تمامی خطوط انتقال گاز درون شهری در شهرهای سیستان ‌و بلوچستان 15 هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز باشد.
استاندار سیستان و بلوچستان از روند شتابان گازرسانی به مردم استان خبر داد و گفت: سه شهر ایرانشهر، بمپور و دلگان تا اوایل سال آینده به طور کامل از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شود.
وی یاد آور شد: گازرسانی در سطح استان سیستان و بلوچستان با اجرای خط هفتم سراسری که به طول 907 کیلومتر و قطر 56 اینچ از عسلویه به ایرانشهر پایان یافت و  نام ایرانشهر را به عنوان نخستین شهرستان داری گاز ثبت کرد.
آزاد افزود: برای گازرسانی به ایرانشهر نیاز به اجرای 350 کیلومتر شبکه گذاری است که تاکنون 300 کیلومتر از آن اجرا و تا پایان امسال نیز شبکه‌گذاری در کل این شهر به اتمام می رسد.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون در ایرانشهر یک ایستگاه CGS (برون شهری) به ظرفیت روزانه یک‌میلیون و 200 هزار متر مکعب و 9 ایستگاه TBS (درون شهری) فعال است، افزود: اکنون 150 کیلومتر خط انتقال گاز در این شهر تزریق گاز شده و 2 هزار و 500 مشترک نیز از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.
وی گفت: تا پایان امسال تعداد مشترکان گاز شهری در ایرانشهر به 5 هزار مشترک برسد.
استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: برای گازرسانی به شهرک صنعتی ایرانشهر نیز نیاز به اجرای یک ایستگاه TBS (درون شهری) با ظرفیت 10 هزار متر مکعب در ساعت است که هم اکنون شبکه گذاری این پروژه در حال اجراست و این طرح نیز تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.
آزاد افزود: برای گازرسانی به نیروگاه بخار ایرانشهر که نیاز به حدود 300 هزار متر مکعب گاز در ساعت دارد، در حال حاضر هفت کیلومتر شبکه گذاری اجرا شده و پنج کیلومتر باقیمانده نیز تا پایان امسال اجرا و تزریق شروع خواهد شد.
وی در زمینه گازرسانی به سایر شهرهای استان افزود: اکنون عملیات گازرسانی به شهرهای خاش، زاهدان، زابل در دست اجراست.
وی  ادامه داد: همچنین بازاریابی مصارف، نقشه برداری، نقشه کشی و طراحی شبکه های فشار قوی و ضعیف، جهت گازرسانی به شهرهای چابهار و کنارک به اتمام رسیده و برای گازرسانی به شهر نیکشهر نیز اجرای مراحل مذکور 90 درصد پیشرفت داشته است.
وی اظهار داشت: مشاوران انجام مطالعات بازاریابی مصارف، نقشه برداری، نقشه‌کشی و طراحی شبکه‌های فشار قوی و ضعیف شهرهای سراوان، سیب و سوران، فنوچ، بزمان، مهرستان (زابلی)، هیدوج، میرجاوه، سرباط، پیشین، زهک، محمدآباد، اریعی و... نیز انتخاب شده و در حال فعالیت هستند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول