اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد

تحقق 80 درصدی اهداف صادراتی چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از تحقق 80 درصدی صادرات پیش‎بینی شده این استان در سال جاری خبر داد.

تحقق 80 درصدی اهداف صادراتی چهارمحال و بختیاری
سیاوش نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: تمدید صدور کارت بازرگانی در 9 ماه نخست سال جاری به 158 عدد رسیده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد رشد را نشان می‎دهد.
 وی با اشاره به فعال بودن گمرک چهارمحال و بختیاری افزود: امسال 635 میلیون دلار سفارش واردات کالا ثبت شده که حدود 11 درصد آن در گمرک این استان انجام گرفته است.
سرپرست معاونت توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از تحقق 80 درصدی صادرات پیش‎بینی شده چهارمحال و بختیاری در سال جاری خبر داد و گفت: صادرات تعهد شده امسال این استان 119میلیون دلار بوده که حدود 100 میلیون دلار آن تاکنون محقق شده است.
 وی ادامه داد: برگزاری 13کارگاه آموزشی برای تاجران و دارندگان کارت‎های بازرگانی، برگزاری همایش ملی بادام، پذیرش هیئت تجاری از کشور چین، و پیگیری مصوبات سفرهای هیئت دولت به استان از دیگر اقدامات سال جاری این سازمان به شمارمی‎رود.
سرپرست معاونت توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه بازارهای صادرات این استان را 21 کشور اعلام کرد و گفت: عراق، آسیای میانه، استرالیا، آلمان، سوریه، بورکینافاسو، نیجریه، چین و گینه از مهم‌ترین کشورهای هدف کالاهای صادراتی این استان است.
وی تعداد کالاهای صادراتی این استان را 31 کالا اعلام کرد و گفت: لوازم خانگی، روغن نباتی، کاشی و سرامیک، بادام، سیمان، موکت، مخزن گاز خودرو و خانگی، ماهی قزل آلا از عمده‌ترین کالاهای صادراتی این استان به شمار می‌رود.
نظری همچنین با بیان اینکه تولیدکنندگان باید به صادرات نگاه تولید ثروت در چرخه اقتصادی داشته باشند، گفت: شناخت فرهنگ مصرفی مردم کشورهای هدف مهم‌ترین ابزار تجارت روز دنیا است و باید این ضعف در ایران با برنامه‌های کارآمد در عرصه تولید هوشمندانه برمبنای نیازهای مشتریان پوشانده شود.
انتهای پیام/ح20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول