اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد:

ساخت یادمان شهید محمدعلی حسن‌پور در یزد آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد از آغاز ساخت یادمان مشهد شهید محمدعلی حسن‌پور از انقلابیون مبارز یزد خبر داد.

ساخت یادمان شهید محمدعلی حسن‌پور در یزد آغاز شد
سرهنگ سیدهدایت بنی‌فاطمه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد از طراحی و اجرای یادمان شهید حسن‌پور توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد.
وی افزود: شهید محمدعلی حسن‌پور معروف به علی‌نفتی از انقلابیون و یاران شهید صدوقی بود که به دلیل روحیه و حرکت‌های انقلابی و اسلامی و مبارزه با جریان نفاق توسط منافقان کوردل در مغازه نفت فروشی خود هدف ترور کور قرار گرفت و به شهادت رسید.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هدف از طراحی و ساخت این یادمان را زنده نگهداشتن یاد و خاطره آن شهید بزرگوار و نیز نشان دادن خصلت و خوی ددمنشانه منافقان کوردل عنوان کرد.
بنی‌فاطمه عنوان کرد: معاونت مهندسی این اداره در محل شهادت یادمانی را طراحی و در دست اجرا دارد که شامل بازسازی مغازه نفت‌فروشی، عناصر، زیباسازی معبر، خدمات‌رسانی، کارهای مفهومی و مجتمع فرهنگی است.
وی خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته این معاونت به شناخت نقاط یادمانی که دارای پتانسیل‌های فرهنگی دفاع مقدس است، پرداخته و قصد دارد در راستای نشر و گسترش این پتانسیل‌ها و ارزش‌ها کارهای ماندگاری را انجام دهد که ساخت یادمان مشهد شهید صدوقی در مسجد ملا‌اسماعیل، ثبت خانه پدری سردار شهید محمد منتظرقائم در ردیف آثار ملی و یادمان شکر در محل شهادت سردار محمد منتظرقائم در همین راستا بوده است.
بنی‌فاطمه اظهار داشت: یادمان مشهد شهید حسن‌پور که فردی با شغل نفت‌فروشی بوده در کنار یادمان شهید صدوقی که از علمای طراز اول استان و کشور است، گوشه‌ای از جنایات منافقان را به مخاطب نشان می‌دهد.
وی افزود: مطلب مهمی که مد نظر ما بوده است، بیان این نکته است که منافقان هرکس را که انقلابی، حزب اللهی و سر راه خود می‌دیدند هدف ترورهای کور خود قرار می‌دادند و جایگاه اجتماعی افراد برای آنها فرقی نداشته است.
بنی‌فاطمه یادآور شد: طراحی این یادمان توسط مشاور حدود چهار ماه به طول انجامیده و شامل بازسازی مغازه نفت‌فروشی، المان، بیان مفهومی، جداره سازی، کف سازی اطراف و خدمات رسانی شامل سقاخانه و پارک محلی است که با رایزنی و هماهنگی شهرداری و سازمان رفاهی تفریحی اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین در آینده و در مرحله بعدی مرکز فرهنگی با کاربری کتابخانه، نمایشگاه شهید و مانند آن تعریف و با همکاری شهرداری اجرا خواهد شد.
بنی‌فاطمه بیان کرد: مرحله اول ساخت این یادمان حدود 600 میلیون ریال هزینه دربر خواهد داشت که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول