اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بازرگانی فومن خبر داد

اجرای طرح تنظیم بازار فومن در اربعین حسینی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بازرگانی فومن از تنظیم بازار این شهرستان در ایام اربعین حسینی خبر داد.

اجرای طرح تنظیم بازار فومن در اربعین حسینی
طاهر کوهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن اظهار داشت: اداره بازرگانی فومن در ایام عزاداری ماه محرم و صفر به موجب ایجاد تعادل در بازار مصرف و تقاضای مردم اقدام به توزیع برنج، قند و شکر به نرخ دولتی کرده است.
وی افزود: 28 تن برنج داخلی پرمحصول به قیمت یک‌هزار تومان، بیش از 12 تن روغن به قیمت یک‌هزار و 100 تومان و چهار تن قند و شکر به قیمت 550 تومان در هر کیلو، در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی که مردم پخت غذا، اطعام و نذور داشتند در فومن توزیع شده است.
این مسئول ادامه داد: در ایام اربعین حسینی نیز برای تنظیم بازار فومن این اقلام بین مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهر توزیع می‌شود.
 
* اجرای اصل 44 قانون اساسی در تشکیل اتحادیه‌های صنفی یک اصل است 
وی در ادامه به انتخابات اتحادیه‌های صنفی فومن اشاره کرد و گفت: شهرستان فومن 20 اتحادیه دارد که از این تعداد دوره چهار ساله 11 اتحادیه به اتمام رسیده است و از ابتدای سال جاری برای برگزاری انتخابات اعضای هیئت مدیره این اتحادیه‌ها تمهیداتی صورت گرفته و کاندیداها ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند.
کوهی بیان کرد: تاکنون پنج اتحادیه خیاط‌ها و بزازها، ماشین‌آلات، مواد پروتئینی و سقط فروشان و خدمات بهداشتی انتخابات خود را برگزار کرده و اعضای هیئت مدیره آنها نیز انتخاب شدند و بقیه تا پایان دی ماه جاری انتخابات خود را برگزار می‌کنند.
وی اجرای اصل 44 قانون اساسی را در تشکیل اتحادیه‌ها یک اصل دانست و اذعان کرد: در تشکیل اتحادیه‌ها اجرای قانون و اصل 44 قانون اساسی از مهم‌ترین اصل است و در این زمان اوضاع و مسئولیت‌ها به خود مردم واگذار می‌شود تا مردم در مسئولیت‌ها و مسائل اجرایی نقش مستقیم داشته باشند.
رئیس اداره بازرگانی فومن مسئولیت اتحادیه‌ها را بازرسی از واحدهای صنفی، صدور پروانه کسب و تنظیم بازار عنوان کرد و افزود: با تشکیل اتحادیه مردم با حضور مستقیم و تقسیم وظایف به رونق بازار و کسب درآمد کمک می‌کنند.
وی وظیفه نظارتی بازرگانی و اتحادیه‌ها را برخورد و برطرف کردن مشکل گرانی در بازار دانست و خاطر نشان کرد: نظارت در هر زمینه‌ای مفید است.
کوهی بیان داشت: نظارت در بازار به این معنا نیست که با گران‌فروشی مبارزه شود بلکه نظارت بازار، سنجش وضع بازار است تا زمانی که بازار در عرضه کالا کمبود دارد و پاسخگوی تقاضای مردم نیست با گران‌فروشی کالای مورد نیاز برخورد صورت می‌گیرد و با عرضه کالای مورد نیاز از گرانی و نابه‌سامانی بازار جلوگیری می‌شود.
وی برخورد با متخلفان، رصد بازار و شناختن تقاضای بازار را از موارد دیگر نظارت بازرگانی و اتحادیه‌های صنفی نامید و بیان کرد: این نظارت کاستی‌های بازار را شناسایی می‌کند.
این مسئول اظهار داشت: در چند سال اخیر دولت اقدام‌های مناسبی در این زمینه انجام داد و در شب عید که تقاضای میوه بیشتر از ماه‌های دیگر است با ایجاد نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و توزیع میوه به نرخ دولتی به تقاضای مردم پاسخ داد و با این کار جلوی گرانی بازار میوه را گرفت.
انتهای پیام/آ10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول