اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی فرماندار ری:

وحدت مردم در دوران پیروزی انقلاب بی‌نظیر بود

خبرگزاری فارس: مشاور عالی فرماندار شهرستان ری با اشاره به وحدت مردم در دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: وحدت مردم در دوران پیروزی انقلاب بی‌نظیر بود.

وحدت مردم در دوران پیروزی انقلاب بی‌نظیر بود
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، علی خان‌محمدی یکشنبه شب در مراسم پاسداشت قیام اسلامی و انقلابی مردم شهرستان ری در 18 دی سال 57 و گرامیداشت چهار شهید انقلاب اسلامی به حوادث 18 دی در شهرری اشاره کرد و گفت: راهپیمایی 18 دی 57 به دعوت جامعه معظم روحانیت و با شرکت توده مردم برپا شد.
مشاور عالی فرماندار شهرستان ری که خود از جانبازان قیام 18 دی مردم شهرری است،‌ به بیان خاطرات خود پرداخت و افزود: در روز 18 دی با دوستان عازم مراسم شدیم و پس از ورود به خیابان، حرم در حالی بود که حکومت نظامی بود و شرایط عادی بود.
وی ادامه داد: در ابتدای بازار حرم کامیون ریو ارتش که نفر جابه‌جا می‌کرد ورودی بازار را بسته بود به ‌طوریکه از هر طرف یک نفر می‌توانست عبور کند.
خان‌محمدی با بیان اینکه مردم در صحن اصلی حرم تجمع کرده بودند، تاکید کرد: مراسم آغاز شد و حجت‌الاسلام عادلی از اساتید حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم (ع) در جمع مردم به ایراد سخن پرداخت و پس از آن شهید قاسم سبزعلی شروع به شعار دادن کرد و جمعیت به سمت میدان شهرری حرکت کردند و وقتی به ابتدای حرم رسیدیم ماشین نظامی برداشته شده بود و جمعیت تا اواسط خیابان حرم که رسید صدای تیراندازی شروع شد.
مشاور عالی فرماندار شهرستان ری بیان کرد: در ابتدای کوچه ارنجی به همراه دوستان زنجیره‌ای تشکیل داده بودیم که مردم به راحتی عبور کنند و بعد که مردم رفتند ما ماندیم و ماموران نظامی در این زمان به پشت پیکانی که در آن خیابان بود، رفته و پناه گرفتم که ناگهان آن ماشین حرکت کرد و من ماندم و ماموران و در هنگام فرار مورد اصابت گلوله قرار گرفتم و از ناحیه دست و پا مورد هدف قرار گرفتم.
وی اضافه کرد: در ادامه توسط مردم به بیمارستان هفتم تیر که در آن زمان نام دیگری داشت منتقل شدم.
خان‌محمدی در ادامه با اشاره به وحدت مردم عنوان کرد: مردم در آن زمان با هم بسیار وحدت داشتند و به هم کمک می‌کردند.
مشاور عالی فرماندار شهرستان ری تاکید کرد: در ادامه به منزل یکی از اقوام در شمال تهران منتقل شدم تا اینکه 26 دی ماه فرا رسید و شاه فرار کرد و ما هم به شهرری بازگشتیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول