اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زابل:

دهه فجر امسال نماد وحدت و وفاق ملی است

خبرگزاری فارس: فرماندار زابل گفت: برنامه‌های امسال دهه مبارک فجر نماد وحدت و وفاق ملی است.

دهه فجر امسال نماد وحدت و وفاق ملی است
به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حسین کیخا عصر چهارشنبه در جلسه کمیته‌های ستاد دهه فجر که در خانه معلم زابل برگزار شد اظهار داشت: 19 بهمن سال 1330 نخستین جرقه انقلاب اسلامی ایران بود که در منطقه سیستان زده شد لذا باید سعی کنیم تا 19 بهمن امسال در این منطقه با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شود.
وی افزود: مردم باور دارند که 19 بهمن سال 1330 حرکت بسیار عظیم و افتخار‌آفرینی برای مردم سیستان بوده است و گذشتگان ما در این حرکت، سابقه درخشان انقلابی در حکومت و نظام اسلامی از خود بر جای گذاشتند.
فرماندار زابل بیان کرد: در آن روز حماسه ساز تاریخی، روحانیت و مردم پیشتاز این حرکت بزرگ بودند لذا باید آن طور که شایسته و درخور شأن مردم سیستان است این واقعه ماندگار تاریخی با‌شکوه برگزار شود تا ابعاد مختلف آن برای نسل جوان امروز روشن شود.
کیخا یادآور شد: سیستان همیشه پیشتاز حرکت‌های انقلابی و اسلامی بوده است به طوری که در 9 دی‌ماه امسال نیز با ولایت‌فقیه و رهبری پیمان دوباره بستند و با این عمل، بساط فتنه و فتنه‌گران جمع شد و مشت محکمی به دهان دشمنان و فریب خوردگان وابسته به استکبار جهانی زدند.
وی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی با تمام تلاش‌ها و نیرنگ‌ها، نتوانستند عظمت و شکوه انقلاب را خدشه‌دار کنند.
فرماندار زابل ادامه داد: امروز شاهد اوج شکوفایی انقلاب و الگو قرار گرفتن ملت‌های مسلمان در خیزش‌ و بیداری اسلامی هستیم.
کیخا گفت: دشمن امروز به هر شکلی و با هر ترفندی به دنبال فرصتی است تا به ‌کشور ما ضربه بزند ولی ملت ایران بیدار و هوشیارند و هرجا که فکر کنند نظام به آنها نیاز دارد در صحنه حاضر می‌شوند.
وی افزود: دشمن با تهدیدها و تحریم‌هایی همچون جنگ تحمیلی، تحریم اقتصادی، شبیخون فرهنگی، جنگ نرم، سایبری، ایجاد تفرقه و فتنه و... همواره سعی دارد تا ضربات سنگینی را به انقلاب اسلامی ایران وارد کند در حالی که ذات این نظام الهی و مردم آگاه و با بصیرت و رهبری‌های پیامبرگونه مقام معظم رهبری نقشه‌های آنان را به شکست تبدیل کرده و در رسیدن به اهداف شومشان ناکام گذاشته‌اند.
فرماندار زابل عنوان داشت: امسال دهه فجر مصادف با هفته وحدت است که باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود و حضور روحانیون در صحنه از ضروریات است.
کیخا تأکید کرد: دهه فجر امسال باید با برنامه‌های نو و متنوعی برگزار شود تا دین خود را نسبت به شهدا و نظام ادا کنیم و در این راه از تمام توان خود استفاده تا دهه فجر متفاوتی با سال‌های قبل داشته باشیم.
وی اضافه کرد: امروز انقلاب اسلامی با رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری، بالنده‌تر از گذشته پیش می‌رود و هیچ کسی نمی‌تواند قدرت و تأثیر ایران اسلامی را در عرصه‌های بین‌المللی انکار کند.
فرماندار زابل ادامه داد: مسئولان و مدیران دستگاه‌های مختلف باید در ایام‌الله دهه مبارک فجر با حضور در مساجد و اماکن مذهبی در ارتباط با دستاوردهای 32 ساله نظام و کارکردهای مسئولان برای مردم سخنرانی کنند و در این زمینه به ویژه نسل جوان جامعه آگاهی بدهند.
کیخا تصریح کرد: امسال سالگرد انقلاب اسلامی ایران با موج بیداری اسلامی، سقوط دیکتاتورهای مصر، لیبی، تونس و همزمان با آغاز موج جنبش وال استریت در آمریکا و بحران اقتصادی در اروپا مصادف شده است.
وی افزود: می‌توان ادعا کرد که بیداری اسلامی و اروپا متأثر از انقلاب اسلامی ایران است و باید در سالگرد پیروزی آن برنامه‌ریزی‌های گسترده به منظور آشنایی بیشتر قشر جوان تدارک دید.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل نیز در این جلسه گفت: در روز نهم دی‌ماه امسال برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری همایش عمومی، راهپیمایی دسته‌های عزاداری، حضور مردم در نماز جمعه، تشکیل حلقه‌های بصیرت، زنگ بصیرت در مدارس آموزش و پرورش و... در شهرستان زابل برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن عارفی افزود: دهه فجر امسال باید از امنیت خاصی برخوردار شود و برنامه‌ها نیز متنوع و جدید باشند تا میزان جذب مردم و به ویژه نسل جوان جامعه بیشتر شود و با اطلاع رسانی و شفاف سازی و دادن آگاهی‌های بیشتر آنان را با حرکت‌های انقلاب آشنا کنیم.
وی بیان داشت: حضور حداکثری مردم در روز راهپیمایی 22 بهمن از جمله برنامه‌های دهه فجر است که از مسئولان نظامی و انتظامی شهرستان زابل خواسته می‌شود تا در برقراری نظم و امنیت منطقه تلاش خود را مضاعف کنند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول