اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر:

کشورهای غربی از وحدت اسلامی وحشت دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: کشورهای غربی به شدت از مسئله وحدت اسلامی وحشت دارند.

کشورهای غربی از وحدت اسلامی وحشت دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام سیدنورالله موسوی‌نیا بعد از ظهر امروز در نشست با روحانیون اهل سنت کنگان اظهار داشت: گسترش تعالیم اصیل اسلامی امری مهم است که باید در دستور کار مسئولان و روحانیون قرار گیرد.
وی افزود: امروز شیعه و سنی در کنار هم برای رشد و موفقیت اسلام تلاش می‌کنند و در استان بوشهر این امر مشهود است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر خاطر نشان کرد: اتحاد میان شیعه و اهل تسنن در استان بوشهر بسیار خوب و کم‌نظیر است و در واقع علما و روحانیون شیعه و اهل تسنن استان به مسئله وحدت اسلامی باور کامل دارند و به همین خاطر نیز مردم شیعه و اهل سنت در شهرستان کنگان، از اتحاد و همدلی بالایی برخوردارند که در کمتر جایی چنین اتحاد و همدلی وجود دارد.
موسوی‌نیا با اشاره به برنامه‌های آموزشی و پژوهشی اداره کل در ارتباط با تقویت وحدت اسلامی افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، اردوهای وحدت، چاپ کتاب با موضوع وحدت در اندیشه بزرگان دین، برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر تقریب، و ... از جمله برنامه‌های اداره کل در راستای تقویت وحدت اسلامی در استان است که طبق شیوه‌نامه‌های ابلاغی به اجرا در خواهد آمد.
وی، احترام مردم استان به مذاهب اسلامی را ستودنی دانست و گفت: مردم استان اعم از شیعه و اهل سنت در کنار هم زندگی بسیار آرامی دارند و همواره در برابر تهدیدات دشمن مشترک، مقاومت و ایستادگی و پایداری دارند و یکی از دلایل ناکامی دشمنان اسلام و ایران اسلامی نیز همین است که اندیشه‌های دینی مردم استان بر اساس اصل ولایت‌مداری استوار است.
موسوی‌نیا افزود: وحدت اسلامی در طول تاریخ یک موضوع مهم بوده، اما امروزه با توجه به بحث بیداری اسلامی و تلاشی که دشمنان اسلام برای ایجاد شکاف میان مذاهب اسلامی دارند، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است که می‌تواند سرنوشت جهان را به نفع کشورهای اسلامی رقم بزند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: کشورهای غربی به شدت از مسئله وحدت اسلامی وحشت دارند و می‌دانند که اگر مسلمانان جهان به وحدت و برادری اسلامی برسند، مدیریت منابع جهانی کاملا در دست کشورهای اسلامی خواهد افتاد و این مسئله پایه‌های فرهنگ غرب را می‌لرزاند.
انتهای پیام/ح20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول