اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان شیراز:

واحدهای تولیدی بحرانی در پرداخت بدهی به بانک‌ها ناتوانند

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: مشکلات عمده واحدهای تولیدی بحران‌زده در این استان بدهی‌های معوقه به بانک‌ها و عدم توان بازپرداخت اقساط است.

واحدهای تولیدی بحرانی در پرداخت بدهی به بانک‌ها ناتوانند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، علی القاصی در  چهارمین نشست کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری فارس که با حضور مدیران عامل بانک‌های این استان، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت و معدن فارس و مدیران کل ثبت اسناد و بازرسی و مسئولان قضایی این استان برگزار شد، ضمن بررسی مشکلات این واحدها بر ادامه فعالیت آنان در چرخه صنعت، تولید و تجارت فارس تأکید کرد.
دادستان عمومی و انقلاب شیراز و دبیر کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان فارس با اشاره به این که 12 واحد تولیدی و صنعتی فارس که وضعیتی بحرانی دارند زمینه اشتغال بیش از 10 هزار نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این استان فراهم کرده‌اند تصریح کرد: مشکلات عمده این واحدهای تولیدی بدهی‌های معوقه به بانک‌های این استان و عدم توان بازپرداخت اقساط است.
 وی در ادامه خواستار استمهال بانک‌های این استان به این واحدهای تولیدی و صنعتی شد.
در ادامه حجت‌الاسلام محمد اکبری رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز نیز در جمع مدیران بانک‌ها و مسئولان بخش صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به فرمایشات حضرت امیرالمؤمنین (ع) در عهدنامه مالک اشتر و تأکید آن حضرت در رسیدگی به وضع تجار و کسبه و اهمیت بهبود وضع این قشر مبنای اقدامات این کمیته را دینی و الهی خواند.
وی ضمن تفکیک شدن مقصود افراد در دسترسی به منابع بانکی نزد دستگاه قضایی تصریح کرد: این کمیته حامی آن دسته از افرادی است که با بهره از سرمایه‌های بخش خصوصی و بهره‌گیری مفید از منابع بانک‌ها زمینه شکوفایی اقتصادی این استان و اشتغال‌زایی را فراهم کنند.
رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز همچنین بر کمک و مساعدت بانک‌های استان فارس و مبنا قراردادن رفع مشکلات و موانع بر سر راه تولید و اقتصاد این استان تأکید کرد.
در ادامه نشست مدیران عامل و نمایندگان بانک‌های ملی، صادرات، تجارت، اقتصاد نوین، سپه، پاسارگاد و همچنین رئیس اتاق بازرگانی و صنعت و معدن این استان به نمایندگی از بخش خصوصی به ارائه دیدگاه‌ها و برنامه‌های پیشنهادی در راستای حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت پرداختند.
دادستان عمومی و انقلاب شیراز بر تشکیل کارگروه مشترک سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی بحرانی با حضور نمایندگان بانک‌های این استان و نمایندگان دادگستری در اتاق بازرگانی فارس تأکید کرد و مقرر شد که یک کارگروه در اطاق بازرگانی با مشارکت سرمایه‌گذار و مدیرعامل شرکت‌ها و واحدهای تولیدی، بانک عامل مربوطه و مدیرکل و مدیر اجرائیات ثبت اسناد و املاک این استان و نماینده دادستان تشکیل شود تا مشکلات هر واحد تولیدی به طور ویژه بررسی و راهکارهای لازم برای مشکلات و اقساط معوقه بانکی و بازپرداخت آنها ارائه شده و نتیجه به دبیرخانه کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری استان فارس اعلام شود.
همچنین در پایان تصمیماتی در مورد تجدید ارزیابی وثیقه‌های واحدهای تولیدی و صنعتی بحرانی اتخاذ شد.
انتهای پیام/ی30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول