اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی کردستان خبر داد:

تولید یک‌میلیون تن محصولات زراعی در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در حال حاضر سالانه یک‌میلیون و 700 هزار تن محصولات زراعی در استان تولید می‌شود.

تولید یک‌میلیون تن محصولات زراعی در کردستان
کمال‌الدین رشادت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با بیان اینکه میزان اراضی زراعی استان یک‌میلیون و 50 هزار هکتار است، اظهار داشت: سطح زیر کشت سالانه اراضی زراعی استان 720 هزار هکتار است.
وی به محصولات زراعی استان اشاره کرده و افزود: عمده‌ترین محصولات زراعی استان به ترتیب گندم، علوفه، سیب‌زمینی و دیگر محصولات است.
وی رتبه تولید گندم استان در کشور را رتبه پنجم عنوان کرد و گفت: سالانه به طور میانگین  700 هزار تن گندم در استان تولید می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: میزان تولید گندم در سال زراعی گذشته 665 هزار تن و میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان 415 هزار تن بوده است.
رشادت به میزان سطح زیر کشت گندم در سال جاری اشاره کرد و افزود: 30 هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم آبی و 497 هزار هکتار هم به کشت گندم دیم اختصاص پیدا کرده است.
وی در ادامه از توزیع 8 هزار و 40 تن بذر گواهی شده گندم در بین کشاورزان استان خبر داد و عنوان کرد: از این مقدار 2 هزار و 226 تن بذر گندم آبی و 5 هزار و 714 تن هم بذر گندم دیم است.
وی ادامه داد: امسال 843 هکتار از اراضی استان به کشت کلزا اختصاص یافته و بیشترین سطح زیرکشت این محصول در شهرستان‌های دهگلان، سقز، قروه و کامیاران است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کردستان سطح زیرکشت محصول کلزا را در سال زراعی گذشته را 950 هکتار ذکر کرد و گفت: مناطق مستعد توسعه کشت کلزا در شرق استان قرار دارد و به دلیل اینکه مردم این مناطق بیشتر خواستار کشت سیب‌زمینی هستند سطح زیر کشت کلزا در استان کاهش پیدا کرده است.
رشادت اظهارداشت: کلزا از آنجا که به عنوان یک محصول استراتژیک مطرح است به دلیل وجود زراعت رقیب مثل سیب‌زمینی در کردستان آنچنان توسعه پیدا نکرده است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول