اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس اتحادیه طلا و جواهر کشور خبر داد

سهم 4 درصدی ایران از صادرات بازارهای جهانی

خبرگزاری فارس: بازرس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‏های قیمتی کشور گفت: صنعت طلا و جواهر کشور از پیشرفت درخور شأن نام ایران برخوردار نیست و سهم ایران از صادرات بازارهای جهانی این صنعت صرفا چهار درصد است.

سهم 4 درصدی ایران از صادرات بازارهای جهانی
اسدالله بهمنش در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر کشورهایی مانند تایلند، ایتالیا و ترکیه سهم عمده بازارهای جهانی طلا و جواهر را به خود اختصاص داده‏اند.
وی ادامه داد: صنعت طلا و جواهر کشور به دلیل سهل‏انگاری برخی مسئولان از پیشرفت و توسعه‏ای درخور شأن نام ایران برخوردار نیست.
بهمنش، طلا و جواهر را سلطان صنایع خواند و افزود: البته در دو سال اخیر دولت برای بهبود وضع این صنعت که می‏توان آن را سلطان صنایع نامید، اقداماتی را اجرایی ساخته است.
بازرس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‏های قیمتی کشور ادامه داد: این صنعت ضمن ارزآوری برای کشور می‏تواند معضل اشتغال را نیز تا حدی رفع سازد.
وی با بیان اینکه صنعت طلا و جواهر از هنرهای کهن ایران است، عنوان کرد: این هنر در ایران قدمتی چند هزار ساله دارد.
بهمنش تصریح کرد: امروز سعی و تلاش مجموعه دولت و فعالان در عرصه طلا و جواهر اعتلای دوباره نام ایران در سطوح بین‏المللی است.
بازرس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‏های قیمتی کشور افزود: امروز هنرمند ایرانی در پی اثبات حقانیت خود در صنعت طلا و جواهر است.
وی خواستار حمایت دولت از اتحادیه‏های طلا و جواهر شد و افزود: دولت می‏تواند در همکاری تنگاتنگ خود با اتحادیه‏های طلا و جواهر موجبات رونق دوباره در این صنعت را فراهم آورد.
بهمنش از آمادگی ایران برای ورود به بازارهای جهانی خبر داد و افزود: امروز صنعتگران فعال در عرصه طلا و جواهر کیفیتی هم‏‏طراز با کشورهای مشهور جهان را ارائه می‏دهند.
بازرس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‏های قیمتی کشور ادامه داد: از این رو ایران امروز آماده ورود به عرصه بازارهای جهانی است.
وی اضافه کرد: در ماه‏های گذشته نزدیک به 20 کیلوگرم از تولیدات طلا و جواهر برندهای داخلی به کشور امارات صادر شد که این محصولات به شدت مورد توجه دیگر ملل جهان قرار گرفت.
بهمنش ادامه داد: صنعتگران دیگر ملل با مساعدت مسئولان کشوری صنعت طلا و جواهر خود را توسعه داده‏اند، بنابراین کمک دولت برای رفع کاستی‏های موجود کمک شایانی به این امر می‏کند.
انتهای پیام/ح20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول