اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس:

گوهرشناسی از دوره‏های طلا و جواهر رودهن حذف نشود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ارائه آموزش‏های شاخه گوهرشناسی در دوره‏های آموزش طلا و جواهر رودهن تاکید کرد.

گوهرشناسی از دوره‏های طلا و جواهر رودهن حذف نشود
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، شاهرخ رامین ظهر امروز در جریان بازدید از دوره‏های آموزشی طلا و جواهر رودهن که با حضور مسئولان برگزاری این دوره و جمع کثیری از هنرجویان نیز همراه شد، اظهار کرد: گوهرشناسی از جمله ملزومات تبدیل یک صنعتگر این رشته به گوهرتراشی ماهر است.
وی ادامه داد: من به‌ عنوان وکیل مردم ولایت‏مدار شهرستان دماوند و خطه رودهن از وجود گوهرانی مانند شما بهره‏مند هستم.
رامین با اشاره به مراحل مختلف استقرار شهر طلا و جواهر در رودهن خاطر نشان کرد: برای فراهم‏سازی بسترهای مناسب برای ایجاد شهر طلا و جواهر تلاش بسیاری شده است.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما شوق حضور مردمی فرهیخته در این دیار راه دشوار اجرای چنین طرح عظیمی را بر من سهل می‏ساخت.
وی ادامه داد: مشکلات متعدد در مسیر حرکت شما به‌ عنوان نفرات نخست اجرای این طرح بزرگ که هنر ساخت و تولید طلا را آموزش می‏بینید، وجود دارد.
رامین اضافه کرد: نیازی نیست که هنرجویان در حال اخذ آموزش‏های صنعت طلا و جواهر رودهن به لحاظ مباحثی حاشیه‏ای همچون وام و مدرک تحصیلی این رشته نگرانی به دل راه دهند.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: تنها دغدغه شما کسب دانش لازم در این زمینه باشد و نگرانی‏های دیگر را به من واگذار کنید.
وی ادامه داد: در وهله نخست قرار بود تا مدرک تحصیلی دانشگاه علمی ـ کاربردی به کارآموزان این رشته ارائه شود اما به دلیل برخی موانع نظیر عدم علاقه برخی به گذراندن این دوره آموزش عالی و وجود کاستی در پیش‏نیاز مدارک تحصیلی برخی شرکت‏کنندگان، پس از دوره سه ماهه فعلی مدرک فنی و حرفه‏ای ارائه خواهد شد.
رامین با اشاره به نحوه پرداخت تسهیلات اشتغال در این صنعت خاطر نشان کرد: برای ایجاد اشتغال، اعتبارات مالی به طور مستقیم به هنرجو ارائه نمی‏شود.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بلکه این تسهیلات برای کاهش نگرانی بانک‏ها از بازپرداخت مبالغ از سوی دریافت‏کنندگان وام و همچنین تهیه اقلامی مناسب برای اشتغال به صورت عمده به تهیه دستگاه‏ها و ابزارآلات موردنیاز هنرجویان پرداخت می‏شود.
انتهای پیام/ح20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول