اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آموزش بازرگانی سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت قم:

بازرگانان قمی با امور گمرکی آشنا می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از برگزاری کارگاه آموزشی امور گمرکی و ترخیص کالا برای تجار و بازرگانان قمی خبر داد.

بازرگانان قمی با امور گمرکی آشنا می‌شوند
حسن محمدی مبارز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم،‌ اساسی‌ترین اصول شکل‌گیری هر سازمان را آموزش صحیح دانست و تصریح کرد: آموزش اصولی‌ترین نکته در تربیت نیروی انسانی و استفاده صحیح از تکنولوژی و برنامه‌ریزی سیستمی است.
وی نقش آموزش را در پیشرفت جوامع ضرورتی غیر قابل انکار دانست و بیان کرد: در عصر کنونی نیاز به آموزش و استمرار آن به ضرورتی غیر قابل اجتناب تبدیل شده است.
رئیس مرکز آموزش بازرگانی صنعت، معدن و تجارت استان قم،‌ مرکز آموزش بازرگانی را از مهم‌ترین مراکز آموزش‌های تخصصی کسب و کار دانست و تصریح کرد: آموزش‌های تخصصی نقش فعالی در راستای راهبری، مدیریت و اجرای آموزش‌های مورد نیاز در حوزه بازرگانی را در سطح کشور بر عهده دارد.
وی تصریح کرد: مرکز آموزش بازرگانی با شعار آموزش اثربخش کلید تحول در بخش بازرگانی ‌کشور، تلاشی منسجم و هدفدار را در راستای ارتقای دانش، بینش و مهارت‌های حرفه‌ای شاغلان حوزه کسب و کار کشور در پیش گرفته است.
محمدی مبارز تاکید کرد: مرکز آموزش بازرگانی با استفاده از روش‌های کاربردی در طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی در ایفای نقش در بهبود مستمر فعالیت‌های تجاری، بازرگانی و نوسازی نظام بازرگانی کشور موثر است.
وی با اشاره به برنامه‌های آموزشی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه ‌مدت، بلند مدت و مکاتبه‌ای از جمله خدماتی است که این مرکز برای پیشرفت و توسعه اقتصادی استان قم انجام می‌دهد.
رئیس مرکز آموزش بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از دیگر خدمات مرکز آموزش بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت را برگزاری ‌دوره‌های آموزشی برای سازمان‌های دولتی،‌ کارکنان دولت و توسعه خدمات آموزشی برای اصناف با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد.
وی ادامه داد: با توجه به تخصصی بودن آموزش‌ کارگاه‌ها، ‌سمینار‌های‌ آموزشی، دوره‌های کارآفرینی و کسب و کار با همکاری سازمان کار و امور اجتماعی برگزار می‌شود.
محمدی مبارز به برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی امور گمرکی و ترخیص کالا اشاره کرد و بیان داشت: شرکت‌کنندگان در این دوره با کاربردی‌ترین امور مربوط به خدمات بازرگانی، امور گمرکی و ترخیص کالا در خریدهای خارجی آشنا می‌شوند.
این مسئول گفت: این دوره آموزشی هشتم دی ماه با حضور 25 نفر از تجار،‌ بازرگانان، صاحبان صنایع و دانشجویان در شهرک شکوهیه برگزار خواهد شد.
رئیس مرکز آموزش بازرگانی سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان قم، ‌محتوای این دوره تخصصی آموزشی را آشنایی با کلیات تعاریف واژه‌ها و اسناد، اسناد گمرکی به ترتیب کاربرد، ‌رویه‌های گمرک در تعیین ارزش کالاهای وارداتی، ‌مسئولیت گمرک برای حفاظت از کالا، مسئولیت گمرک در قبال نگهداری کالا، مرجع رسیدگی به اختلافات گمرکی،‌ بدهی به گمرک و مقررات وصول آن، معافیت‌های قانون گمرک و تخفیف‌های صنعتی عنوان کرد.
وی با تاکید براینکه اساتید برجسته و ناموری در دوره‌های آموزشی حضور پیدا می‌کنند، گفت: شرکت‌کنندگان در دوره تخصصی از کارگاه آموزشی امور گمرکی و ترخیص کالا با حضور استاد تورج عزمی بهره می‌برند.
محمدی مبارز از جمله سوابق درخشان علمی و عملی عزمی را کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، مسئول حوزه تجاری (حوزه یک) فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، کارشناس گمرکات دریایی، ‌زمینی، هوایی و کارشناس مسئول مشاور مدیر در گمرکات شهید رجایی بندرعباس، ‌بازرگان، ‌ارومیه، قم و منطقه ویژه سلفچگان ذکر کرد.
انتهای پیام/ن20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول