اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

اولویت ارشاد حمایت از مناطق محروم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: تاکنون 30 درصد اعتبارات مصوب فرهنگی در اختیار استان کرمان قرار گرفته و مناطق کمتر توسعه یافته در اولویت قرار دارد.

اولویت ارشاد حمایت از مناطق محروم است
احمد سعیدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه تاکنون 30 درصد اعتبارات مصوب فرهنگی در اختیار استان کرمان قرار گرفته است، اظهار داشت: با توجه به ضرورت‌های استان در حوزه‌های فرهنگی، حد نهایی اعتبارات تا پایان سال به استان کرمان واصل شود.
وی با اشاره به شاخص‌های فرهنگی استان کرمان افزود: یکی از رویکردهای خوب دولت دهم توجه به مقوله فرهنگ است به گونه‌ای که سفرهای دور سوم هیئت دولت به استان‌ها با رویکرد فرهنگی انجام و مصوبات خوب فرهنگی رهاورد این سفرها بوده است.
سعیدی بیان داشت: از سال 89 بخشی از این هدف در استان کرمان تحقق پیدا کرد و در سال جاری نیز با رویکرد فرهنگی در راستای ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان در قالب اعتبارات سفر قرار است، فعالیت‌هایی انجام شود.
وی تصریح کرد: مقرر شده اعتبارات این بخش بین چند دستگاه از جمله حوزه‌های علمیه، ادارات کل آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، تربیت‌بدنی و کتابخانه‌های عمومی توزیع شود که این امر در مراحل نهایی اجرا قرار دارد.
سعیدی بیان کرد: طرح‌های فرهنگی سایر دستگاه‌ها نیز به نسبت نوع ارتباط قابل اجراست که اقدامات این کار با توجه به بحث 10 درصد تملک دارایی در حال انجام است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به 10 درصد تملک دارایی ادارات، بیان کرد: در راستای ایجاد زیرساخت‌ها گام‌هایی برداشته شده و حرکت‌های تکمیلی در سال جاری در دست اقدام است.
سعیدی گفت: همچنین در حوزه نرم‌افزار طرح‌های مختلفی از سراسر استان کرمان و از دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌ها و انجمن‌ها دریافت شده که تحقق اعتبار طرح‌های مصوب در حال انجام مراحل پایانی است.
وی افزود: در سال جاری به دستور استاندار کرمان مقرر شد که بر اساس برش شهرستانی و با رویکرد نگرش دقیق مسئولان کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و نظر شورای فرهنگ عمومی به تناسب ضرورت، توزیع اعتبارات صورت گیرد تا رهاورد مناسبی برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی در سراسر استان کرمان رقم بخورد.
سعیدی تصریح کرد: مناطق کمتر توسعه‌یافته در اولویت توجه واقع می‌شوند و امیدواریم این اعتبارات حرکت خوبی در راستای ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان باشد.
سعیدی در زمینه وضعیت فرهنگی جنوب استان کرمان اظهار داشت: همان طور که دولت با ایجاد ستاد توسعه راهبردی جنوب، گام‌های بسیار ارزشمندی برای اعتلای آن منطقه برداشته، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر اساس آموزه‌های دینی و همچنین منویات مقام معظم رهبری در توجه جدی به جریان فرهنگ در منطقه جنوب با تأسیس ستاد فرهنگی جنوب یعنی استقلال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان حرکت‌های خوبی را برنامه‌ریزی کرده است.
وی خاطرنشان کرد: این وزارتخانه از حیث زیرساختی و از لحاظ نرم‌افزاری با ایجاد مؤسسات، تشکل‌های دینی، فرهنگی و هنری و اجرای برنامه‌های مختلف در جنوب استان کرمان زمینه تحقق منویات مقام معظم رهبری را فراهم کرده که از جمله این حرکت‌ها می‌توان به برگزاری یادمان ولایت در جنوب استان اشاره کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: امیدواریم این رویکرد دولت در یک زمان کوتاه شرایط فرهنگی را بر اساس شاخص‌های تعریف شده به جایگاه خوبی برساند.
انتهای پیام/غ10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول