اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد

توسعه خدمات زیربنایی در مناطق محروم آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: خدمات زیربنایی به مناطق محروم و دورافتاده استان باید توسعه یابد.

توسعه خدمات زیربنایی در مناطق محروم آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از چالدران، سیدجواد محمودی شامگاه دوشنبه در سفر خود به این شهرستان در جمع مدیران چالدران اظهار داشت: برخوداری مردم از طرح‌های عمرانی و زیربنایی نظیر آب شرب سالم و بهداشتی، راه دسترسی، برق، گاز و شبکه تلفن و ارتقای سرانه آموزشی و بهداشتی درمانی در شهرها و روستاهای دور افتاده از اقدامات دولت در توسعه عدالت اجتماعی است که در چند سال اخیر در استان توسعه چشمگیری داشته است.
وی افزود: در راستای جذب حداکثری اعتبارات و اجرای پروژه‌های عمرانی، مدیران باید تمام امکانات دستگاه‌های اجرایی را به کار گیرند.
این مسئول کار کارشناسی در اجرای پروژه‌ها را ضروری دانست و اضافه کرد: با توجه به حادثه‌خیز بودن منطقه کیفیت پروژه‌های عمرانی عملیاتی شده در چالدران باید بالاتر از شرایط فعلی پروژه‌ها باشد.
محمودی به سفر اخیر استاندار آذربایجان غربی به شهرستان چالدران اشاره و اضافه کرد: در این سفر حدود 53 میلیارد ریال اعتبار به تفکیک اختصاص داده شد که با گذشت دو ماه 95 درصد از تعهدات سفر اجرایی شده است.
وی تصریح کرد: سفرهای روستایی مقام عالی استان علاوه بر ایجاد شور و شعف در روستاییان سبب تسریع روند محرومیت زدایی و ارتقای شاخص‌های کیفی زندگی در روستاها شده است.
محمودی ادامه داد: حدود 20 میلیارد ریال به جاده آواجیق اختصاص یافته که با اختصاص این میزان اعتبار حدود 10 کیلومتر از جاده آماده بهره‌برداری می‌شود.
به گفته این مسئول میزان راه آسفالت شده جاده چالدران به آواجیق از 19 کیلومتر به 29 کیلومتر افزایش می‌یابد.
محمودی ابراز داشت: به منظور ساخت مدرسه شبانه‌روزی دخترانه در شهرستان چالدران 20 میلیارد ریال از محل پروژه تخریب بازسازی مدارس و 210 میلیون تومان برای کمک به مبلمان شهری چالدران تخصیص یافته است.
معاون استاندار آذربایجان غربی در ادامه خاطرنشان کرد: 500 میلیون ریال نیز به مساجد شهرستان اختصاص یافته است.
محمودی در این سفر از ساختمان دانشگاه پیام‌نور بازدید کرد.
ساختمان دانشگاه پیام‌نور با 60 درصد پیشرفت فیزیکی با مبلغ پیمان 5 میلیارد و 120 میلیون ریال در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود در تیر ماه سال 91 آماده بهره‌برداری شود.
بازدید از سالن مدیریت بحران، ساختمان در حال احداث مدرسه 10 کلاسه فاطمیه، ساختمان شهرداری چالدارن، طرح بهسازی و آسفالت جاده ارتباطی چالدران و کشمش‌تپه از دیگر برنامه‌های سفر معاون عمرانی استاندار به همراه اعضای شورای فنی استان به شهرستان چالدران است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول