اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان:

کردستان رتبه چهارم کشوری رهگیری اشتغال را کسب کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان از کسب رتبه چهارم کشوری استان در بحث رهگیری اشتغال مهارت آموختگان خبر داد.

کردستان رتبه چهارم کشوری رهگیری اشتغال را کسب کرد
سیدجمیل احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهارداشت: با عنایت به تعهدات ابلاغی و عملکرد رهگیری اشتغال مهارت آموختگان در شش ماهه نخست سال‌جاری استان با عملکرد 188.19 درصدی موفق به اخذ رتبه چهارم کشوری در رهگیری اشتغال مهارت آموختگان شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان تصریح کرد: دستیابی به این رتبه به دلیل عملکرد بالای ناشی از باور راسخ و اهتمام همه دست‌اندرکاران تلاشگر عرصه مهارت‌آموزی استان است.
احمدی به اهمیت و جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: تلاش در راستای تقویت فرهنگ و پرورش روحیه مهارت‌آموزی و کارآفرینی در میان جوانان به عنوان یک ارزش اسلامی و ملی و تشویق و ترغیب مردم به فراگیری مهارت و فناوری ازمهم‌ترین اهداف ما در این سازمان است.
وی گفت: با بیان اینکه امروزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح کشور و در میان اقشار مختلف به ویژه جوانان از جایگاه خوبی برخوردار است، افزود: حضور فعال و توانمند جوانان ایرانی در مسابقات مختلف استانی، کشوری و جهانی نشان این ادعا است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان تصریح کرد: در کشور ظرفیت و توانایی ارتقای بیش از پیش این آموزش‌ها فراهم است.
به گفته احمدی ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گام ارزنده‌ای در راستای ایجاد اشتغال و توانمندسازی نیروهای جویای کار در هر جامعه‌ای است.
وی تلاش برای ایجاد اشتغال با تربیت نیروهای توانمند و متخصص در این استان از اولویت‌های کاری ما در سازمان فنی و حرفه‌ای کردستان است.

* فعالیت 81 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در کردستان
احمدی در ادامه با اشاره به ارائه 986 هزار و 754 نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توسط بخش خصوصی در شش ماه نخست سال‌جاری در این استان اظهارداشت: در حال حاضر  81 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در کردستان فعالیت می‌کنند.
به گفته وی، در طول شش ماه نخست امسال به بیش از 986 هزار و 754 نفر توسط این آموزشگاه‌های خصوصی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان اضافه کرد: این میزان آموزش در  قالب بیش از 13 رشته مهارت‌آموزی به مردم منطقه به ویژه جوانان ارائه شده است.
احمدی افزود: 669 هزار و 335 نفر ساعت از آموزش‌های ارائه شده در بخش خانم‌ها و 317 هزار 419 نفر ساعت نیز مربوط به بخش آقایان بوده است.
وی همچنین از ارائه 230 هزار و 804 نفر ساعت آموزش‌های حرفه‌ای از ابتدای سال‌جاری تاکنون به روستائیان این استان خبر داد و افزود: به منظور جبران کمبود مراکز ثابت در نقاط دور دست و فاقد مرکز که سرمایه‌گذاری در آن نقاط مقرون به صرفه نیست، این سازمان با اعزام کاروان‌ها و تیم‌های سیار در روستاهای تابعه به روستائیان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه می‌دهد.
به گفته مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان از ابتدای سال‌جاری تا کنون با اعزام تیم‌ها و کاروان‌های سیار در 39 کارگاه آموزشی طی 92 دوره در 36 روستا این میزان آموزش به روستائیان این استان ارائه شده است.
احمدی با تاکید بر اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای در مناطق روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: ارائه آموزش‌های جوار روستایی در کنار جلوگیری از افزایش مهاجرت روستائیان به شهرها موجب افزایش نقش زنان و مردان روستایی در کمک به اقتصاد خانواده و افزایش درآمد می‌شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول