اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران خواستار شد

هوشمند سازی مدارس گچساران با همکاری ادارات

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران گفت: ادارات و نهادهای گچساران برای اجرای طرح هوشمند سازی مدارس این شهرستان همکاری لازم را در تأمین هزینه‌های مالی و پشتیبانی داشته باشند.

هوشمند سازی مدارس گچساران با همکاری ادارات
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید اکبر علیزاده صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش گچساران اظهار کرد: آموزش و پرورش مهم‌ترین نهاد در میان سازمان‌ها و نهادها بوده که ریشه پیشرفت و یا عدم پیشرفت یک جامعه است.

*در اجرای کمی و کیفی سند تحول بنیادین تلاش مضاعف شود
فرماندار گچساران و رئیس شورای آموزش و پرورش گچساران با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای مطلوب این طرح از مسئولان آموزش و پرورش خواست تا در این زمینه تلاش مضاعفی داشته باشند.
علیزاده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را گامی بلند در ارتقای کمی و کیفی نظام آموزشی دانست و گفت: در این سند نظام تعلیم و تربیت دینی و اسلامی مد نظر قرار داده شده است.
وی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فلسفه حقیقی نظام تعلیم و تربیت از تمامی ابعاد بررسی و لحاظ شده است.
علیزاده توجه به آموزه‌های دینی، برآورده‌شدن انتظارات دانش‌آموزان و خانواده‌ها، ارتقای تفکر و خلاقیت از طریق تقویت امر پژوهش در دانش‌آموزان، تربیت دانش آموزان دین مدار، شجاع، خلاق، پرسشگر و ارتقای جایگاه معلمان و مدیران در آموزش و پرورش را از ویژگی‌های اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد.

*آموزش و پرورش در انتخابات نقش آگاهی‌بخشی داشته باشد
عالی‌ترین مقام اجرایی گچساران با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان داشت: انتخابی آگاهانه و به دور از مسائل قومی و قبیله‌ای در پیشرفت همه جانبه کشور مهم و مورد تأکید است.
علیزاده تصریح کرد: در انتخابات ابتدا باید با خصوصیات افراد آشنا شد و بعد فرد اصلح را انتخاب کرد.
وی عنوان داشت: تقویت و فرهنگ‌سازی در زمینه انتخابی آگاهانه و به دور از مسائل سنتی، قومی و قبیله‌ای از وظایف مهم و اساسی آموزش و پرورش در انتخابات است.
علیزاده خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید بدانند فردی را انتخاب کنند که در راستای مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بردارد.
رئیس شورای آموزش و پرورش گچساران افزود: ولایت‌پذیری و ولایتمداری، حفظ مصالح نظام، تلاش برای وضع قوانینی در راستای دفاع از حقوق مردم، دفاع از کشور در برابر دشمنان نظام، بیگانگان و استکبار جهانی از مهم‌ترین خصوصیات فرد اصلح برای ورود به مجلس شورای اسلامی است.
علیزاده یادآور شد: آموزش و پرورش باید در فرآیندی کوتاه مدت و دراز مدت فرهنگ‌های غلط انتخاباتی را از جامعه حذف کند.
وی انتخابی کور و تقلیدی و بر اساس برخی سنت‌ها غلط را سبب تخریب جامعه عنوان کرد و گفت: رشد و پیشرفت و یا عدم پیشرفت و عدم توسعه یک جامعه به انتخاب آگاهانه و بر اساس منطق از سوی افراد آن جامعه بستگی دارد.
علیزاده با تأکید بر فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات ابراز داشت: مشارکت آگاهانه مردم در انتخابات برای حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران مورد تأکید بوده و باید به آن توجه شود.

* هوشمند سازی مدارس سبب پژوهش محوری فرآیندهای آموزشی می‌شود
فرماندار گچساران با اشاره به لزوم هوشمند سازی مدارس در راستای تقویت آموزش و پرورش تصریح کرد: مشارکت و حمایت همه ادارات و نهادهای گچساران برای این طرح در مدارس این شهرستان امری لازم است.
علیزاده از مسئولان آموزش و پرورش خواست تا با مکاتبه با فرمانداری و پیگیری‌های لازم، زمینه هوشمند سازی تمامی مدارس گچساران را در کمترین زمان ممکن فراهم آورند.
وی استمرار فرایند یادگیری دانش آموزان در خارج از مدرسه، ایجاد محیطی پویا و جذاب برای شکوفایی کامل استعدادها و بروز خلاقیت های فردی و جمعی دانش آموزان، افزایش حضور، پشتیبانی و مشارکت در فرایند یادگیری دانش آموزان و نیز ترویج یادگیری تجربی، پژوهش‌محوری و دانش‌آموز محوری در فرایندهای آموزشی را از جمله مزایای هوشمند سازی مدارس عنوان کرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول