اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ممدوحی:

برخی رسانه‌ها شمشیر دشمن را تیز می‌کنند

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی رسانه‌ها با عمل نکردن به رسالت خود، شمشیر دشمن را به دست خود تیز می‌کنند.

برخی رسانه‌ها شمشیر دشمن را تیز می‌کنند
آیت‌الله حسن ممدوحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با گرامیداشت قیام 19 دی اظهار داشت: قیام خونین مردم قم در روز 19 دی‌ ماه حاوی درس‌های فراوانی برای بیگانگان بود.
وی افزود: بیگانگان باید بدانند که توطئه‌های نخ‌نما و تجربه شده آنان دیگر کارآیی ندارد و تکرار دوباره آنها نتیجه‌ای جز شکست عاید آنها نمی‌کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قیام 19 دی نمایی از بینش جوان ایرانی است، خاطر نشان کرد: نسل جوان ما امروز با بینش وسیع‌تر و آگاهی بیشتری وارد عرصه شده است و به خوبی با تحلیل این روز به مقابله با توطئه دشمن می‌پردازد.
وی رسالت رسانه‌ها در بزرگداشت این روز را حساس و سنگین برشمرد و گفت: تبیین قیام 19 دی، عمده کار رسانه‌هاست و قبل از هر چیز، این مسئولیت روی دوش رسانه‌هاست.
آیت‌الله ممدوحی خاطر نشان کرد: برخی رسانه‌ها به وظیفه خود در این زمینه عمل کردند اما برخی رسانه‌ها به عکس عمل کردند که مایه تاسف است.
وی ابراز داشت: برخی رسانه‌ها و جراید نه تنها به وظیفه خود عمل نکردند بلکه در کشور خود، به دست خود شمشیر دشمن را تیز می‌کنند.
عضو مجلس خبرگان بیان کرد: این قیام را باید نقطه عطفی در تاریخ نهضت اسلامی دانست چرا که پس از آن امواج انقلاب اسلامی شدت گرفت و با چهلم‌های پی در پی مردم نقاط مختلف ایران دامنه انقلاب فراگیر شد و در نهایت به سرنگونی رژیم پهلوی انجامید.
با انتشار مطالب اهانت آمیز در روزنامه اطلاعات، نخستین واکنش‌ها در شهر قم آغاز شد. مدرسین حوزه علمیه قم دروس حوزه را در روز 18 دی تعطیل اعلام کرده و طلاب با تشکیل اجتماع بزرگی تظاهرات خود را به سوی منازل مراجع آغاز کردند.
تعدادی از علما و مراجع قم در سخنرانی‌های خود، به حمایت از امام و محکومیت اهانت به ساحت ایشان پرداختند.
بازاریان قم با مشاهده حرکت حوزه علمیه، تصمیم به تعطیلی مغازه‌های خود در 19 دی گرفتند. در این روز، ساواک و شهربانی به کمک نیروهای کمکی از تهران وارد شده و در حوالی مدارس علمیه متمرکز شدند.
اقشار مختلف مردم با راهپیمایی به سوی منازل بزرگان حوزه، رفته‌رفته خروشان‌تر می‌شدند؛ نیروهای رژیم با مشاهده حرکت عظیم مردم تصمیم به حمله گرفتند و تیراندازی شروع شد و در این روز عده زیادی از طلاب و مردم قم به شهادت رسیده و یا مجروح شدند.
انتهای پیام/و۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول