اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت پلدختر:

استخوان‌های احشام در پلدختر غیربهداشتی دفع می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر از دفع غیربهداشتی استخوان‌های گاو و گوسفند در شهر انتقاد کرد و گفت: این امر موجب آلودگی هوا شده و سلامت شهروندان را به مخاطره انداخته است.

استخوان‌های احشام در پلدختر غیربهداشتی دفع می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، فرهاد پارسا شنبه شب در جلسه شورای سلامت شهرستان پلدختر گفت: دکه‌های سطح شهر پلدختر دارای مشکلات شدید بهداشتی هستند که در این محل‌ها کشتار غیربهداشتی گوسفند صورت می‌گیرد و باید سؤال شود آیا این صنف دارای پروانه فعالیت هستند و چنانچه فاقد مجوز قانونی هستند چرا تاکنون اداره بازرگانی شهرستان با این متخلفان برخورد قانونی نکرده است.
پارسا به فعالیت غیرمجاز سیلندر پرکنی‌ها در سطح شهر پلدختر اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های غیرمجاز سیلندر پرکنی‌ها هم‌چنان و بی‌پروا در شهر پلدختر ادامه دارد و کسی نیست که جلوی فعالیت غیر قانونی آنها را بگیرد.
وی از عدم کاشی‌کاری و به‌سازی بازارچه میوه و سبزی شهر پلدختر انتقاد کرد و گفت: در این بازارچه زباله‌ها رها شده و منظره و چهره کریه به این منطقه داده است که دل هر رهگذری را به درد می‌آورد و او را آزرده خاطر می‌کند.
پارسا هم‌چنین از عدم کلرزنی آب آشامیدنی روستاهای پاعلم، مجتمع کوثر و دره خزینه نیز انتقاد کرد و گفت: مردم این روستاها آب آشامیدنی غیربهداشتی مصرف می‌کنند.
وی گفت: محل فروش ضایعات در مناطق مسکونی و نزدیک شهر است که عدم رعایت فاصله با مناطق مسکونی و نداشتن سالن تفکیک مشکلاتی را ایجاد کرده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدختر گفت: مناطق کولی‌نشین چهره شهر پلدختر را کریه و ناخوشایند کرده و پراکندگی آنها در سطح شهر مشکلات را مضاعف ساخته است به‌گونه‌ای که این افراد در محل زندگی خود حیوانات اهلی را نگهداری می‌کنند.
وی از نبود سیستم فعال جهت جمع‌آوری زباله در مناطق تنگ فنی انتقاد کرد.
پارسا گفت: کشتارگاه پلدختر دفع غیربهداشتی سیستم زباله و فاضلاب و مواد ضدعفونی و نداشتن سرویس‌های بهداشتی و نبود شیشه و استفاده تور به‌جای شیشه پنجره وضعیت کشتارگاه را غیربهداشتی و وخیم کرده است.
وی افزود: تاکنون نسبت به جمع‌آوری فروشندگان میوه و آجیل در سطح شهر پلدختر اقدامی صورت نگرفته است و تاکنون هیچ‌یک از مصوبات گذشته شورای سلامت شهرستان اجرایی و محقق نشده است.
وی قنادی‌ها و شیرینی‌سراها را ملزم به حمل شیرینی توسط خودروها و کانکس‌های مخصوص کرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدختر گفت: بحران بیماری سالک در سال 85 در منطقه سراب حمام از توابع شهرستان پلدختر بود که بیش از 100 نفر را به این بیماری مبتلا کرد.
وی افزود: با اقدامات به‌عمل آمده در این مناطق سالک وجود ندارد اما در هر روستای این شهرستان یک یا دو مورد بیماری سالک مشاهده می‌شود و این بیماری به روستایی که آثاری و علایمی نداشته سرایت کرده است.
پارسا از اقدام و تلاش شهردار پلدختر در خصوص جمع‌آوری احشام در سطح شهر و ساماندهی آنها در خارج شهر تقدیر کرد و گفت: این اقدام کمک شایانی جهت رفع سالک کرده است.
وی گفت: زمین‌های رها شده در سطح شهر که محل دپو زباله و نخاله ساختمانی است باید تعیین تکلیف شوند و شهرداری با ذکر مستندات نسبت به دیوارکشی این زمین‌ها اقدام کند.
مدیر آب و فاضلاب روستایی پلدختر گفت: در روستای دره خزینه دستگاه کلرزنی تعبیه شده و در مجتمع کوثر دستگاه کلر زنی 250 میلی‌گرمی در این هفته نصب می‌شود.
ولی‌الله رحمتی افزود: مقدار سولفوریک موجود در آب آشامیدنی دره خزینه موجب بوی بد و طعم ناگوار آن شده است و هم‌چنین پیمانکار گوشش به هیچ کس بدهکار نیست و از وظیفه خود تخطی می‌کند و دهیاران نیز با وی همکاری ندارند.
انتهای پیام/آ10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول