اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پلدشت خبر داد

بهره‌برداری از دیوار ساحلی رودخانه ارس در سال آینده

خبرگزاری فارس: فرماندار پلدشت گفت: دیوار ساحلی رودخانه ارس سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از دیوار ساحلی رودخانه ارس در سال آینده
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه جلیل غفاری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات احداث این دیوار ساحلی نیمه دوم امسال آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود سال آینده به اتمام برسد.
وی افزود: فاز اول این طرح با اعتبار 62 میلیارد ریال در حال احداث است و با بهره‌برداری از آن مردم شهرستان پلدشت از خطر سیل و طغیان رودخانه نجات می‌یابند.
غفاری با اشاره به خسارات ناشی از سیل رودخانه ارس گفت: طغیان رودخانه ارس سالانه به بیش از 400 واحد مسکونی و 500 هکتار از اراضی کشاورزی با میانگین 20 میلیارد ریال خسارت وارد می‌کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: مردم سال‌ها بود که با مشکل طغیان رودخانه ارس مواجه بودند که با اجرای این پروژه این مشکل حل شده و مردم به آرزوی دیرینه خود دست می‌یابند.
وی در ادامه از تکمیل فاز اول دایک خاکی پلدشت در سال 91 خبر داد و بیان کرد: این پروژه به طول 2 هزار و 100 متر و عرض آن 30 متر و تاج چهار متر بوده و از 9 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
غفاری با اشاره به میزان اعتبار هزینه شده برای این سد گفت: پیش‌بینی می‌شود این پروژه با هزینه بیش از 62 میلیارد ریال نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد.
وی در ادامه پروژه‌های دهه فجر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: عملیات ساختمانی مجتمع پایانه پلدشت یکی از این پروژه‌ها است که با اختصاص اعتبار بیش از 100میلیارد ریال عملیات اجرایی آن آغاز شده و در مدت سه سال تکمیل می‌شود.
این مسئول با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان پلدشت گفت: این شهرستان در دشت حاصلخیزی قرار دارد که از نظر کشاورزی دارای ظرفیت‌های فراوانی است و به علت قرار گرفتن در جنوب رودخانه ارس یکی از قطب‌های مهم در بخش ماهیگیری در استان به شمار می‌رود از این رو باید با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه اقتصادی منطقه و اشتغالزایی گام برداشت.
شهرستان پلدشت در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده و همجوار با جمهوری خودمختار نخجوان است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول