اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین مدیر پروژه شرکت کنسانتره زرند

کنسانتره زرند 150 شغل ایجاد می‌کند

خبرگزاری فارس: ‌جانشین مدیر پروژه شرکت کنسانتره زرند گفت: کارخانه کنسانتره زرند برای 150 نفر به صورت مستقیم و برای یک هزار و 500 نفر هم به صورت غیر‌مستقیم اشتغالزایی دارد.

کنسانتره زرند 150 شغل ایجاد می‌کند
محمد‌جواد امیری امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در زرند اظهار داشت: تولید کنسانتره در کارخانه زرند در سال 2 میلیون تن به ازای 5 میلیون تن خوراک ورودی یا کلوخ سنگ ‌آهن در حال احداث است. 
وی بیان داشت: در اجرای این پروژه از مشارکت تام استفاده شده که از ترکیب سه شرکت فکور صنعت، شرکت مانا و شرکت آسفالت توس است.
امیری ابراز داشت: دستگاه نظارت و مشاوره‌ این پروژه شرکت مهندسی معیار صنعت خاورمیانه است.
وی با اشاره به تقسیم سایت کنسانتره به دو بخش عنوان کرد: فاز اول شامل بخش خردایش، دانه‌بندی و پر‌عیار‌سازی تقریبا به طور کامل کار نصب تجهیزات آن انجام شده و آماده بهره‌برداری است.
امیری تصریح کرد: مشکلی که در بخش دانه‌بندی داریم، ایجاد گرد و غبار بود که از زمان ریختن بار داخل مخزن اصلی و یا تغذیه کننده‌های ما روی نوار نقاله انجام می‌شد در نهایت محصولی که از نوار  نقاله ‌تخلیه می‌شد، گرد و غبار ایجاد می‌کرد و با توجه به نوع گرد و غبار تولیدی‌ و قرار‌دادی که بسته شد تا حدود زیادی می‌توانیم این گرد و غبار را مهار کنیم.
وی ابراز داشت: کنسانتره ‌توسط پیمانکار در حال ساخت است و کل اسکلت فلزی‌ اینجا استفاده شده تمام کار آن داخلی و ساخت و نصب آن توسط شرکت آسفالت توس بوده است.  
‌امیری ابراز داشت:‌ تجهیزات اصلی به کار برده شده‌ مربوط به  شرکت‌های تی‌کایف آلمان است که در بخش خرده‌های دانه‌بندی و پر‌عیار‌سازی و شرکت پلوزیوس برای بال میل‌ها و اچ‌پی‌‌جی‌ها استفاده کردیم.
وی گفت: تجهیزات داخلی ما ساخت شرکت‌های صداد ماشین، حدید و دیگر شرکت‌های ‌داخلی بودند که از آنها استفاده کردیم.
امیری با اشاره به اینکه ظرفیت کارخانه کنسانتره‌سازی بر اساس ظرفیت 2 میلیون تن در سال طراحی شده است و دستور کار طرح توسعه کارخانه را داریم، افزود: میزان 2 میلیون تن دیگر افزایش کنسانتره در دستور کار داریم که طرح توسعه آن را آغاز کردیم.
وی افزود: ‌در بحث کنسانتره ما می‌توانیم حدود 150 نفر اشتغالزایی به صورت مستقیم و یک هزار و 500 نفر هم به صورت غیر‌مستقیم داشته باشیم.
امیری اظهار داشت: در حال حاضر تعداد نیروهای پروژه‌ای که مشغول به فعالیت هستند، حدود 400 نفر شامل کادری، کارگری و ... است.
وی بیان داشت: سرمایه‌گذاری در این پروژه 108 میلیون یورو برای تولید 2 میلیون تن کنسانتره طی یک سال است.
جانشین مدیر پروژه شرکت کنسانتره زرند خاطرنشان کرد: کل تجهیزات مکانیکی که برای کنسانتره در نظر گرفته شده به صورت داخلی یک هزار و 217 تن است و تجهیزات مکانیکی خارج 3 هزار و 194 تن، تجهیزات برقی داخلی حدود 105 تن، تجهیزات خارجی برقی حدود 500 تن، بتن‌ریزی حدود 32 هزار متر ‌مکعب و ‌اسکلت فلزی حدود 3 هزار و 43 تن انجام می‌شود.
امیری افزود: مقدار آب مصرفی برای پروژه کنسانتره 107 لیتر در ثانیه است و با توجه به اینکه ما تانکر گذاشتیم و کار باز‌یابی آب انجام می‌شود، برای تولید کنسانتره 46 لیتر در ثانیه آب نیاز داریم و برق مصرفی برای 2 میلیون تن کنسانتره در نظر گرفته شده‌ 22 مگاوات است.   
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول