اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت تعاونی گاوداران قم:

کنسانتره 70 درصد احتیاجات غذایی دام‌ها را تامین ‌میکند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت تعاونی گاوداران قم گفت: پس از هدفمند شدن یارانه‌های نهاده‌های دامی این شرکت به سمت تولید بیشتر کنسانتره رو آورده است چرا که این خوراک 70 درصد احتیاجات دام‌ها‌ را تامین می‌کند.

کنسانتره 70 درصد احتیاجات غذایی دام‌ها را تامین ‌میکند
حمیدرضا صبوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم،‌ اظهار کرد: این شرکت تعاونی در سال 80 کارخانه خوراک دام را در کیلومتر 10 جاده قدیم قم ـ تهران احداث کرد.
وی  با بیان اینکه شرکت تعاونی گاوداران قم و حومه سال‌های بسیاری به تهیه و توزیع نهاده‌های دامی به اعضای خود بوده است، عنوان کرد: این شرکت نهاده‌های دامی یارانه‌ای و غیریارانه‌ای را در اختیار اعضای خود قرار می‌دهد.
مدیرعامل شرکت تعاونی گاوداران قم تولید کنسانتره دامی را پر اهمیت ذکر و تصریح کرد: این شرکت با هدفمند شدن یارانه‌ها و آزادسازی نهاده‌های یارانه‌دار، تمام فعالیت‌های خود را به تولید کنسانتره دامی و معطوف کردن ذهن اعضا به اهمیت کنسانتره دامی و ترویج استفاده از آن متمرکز کرده است.
وی کنسانتره را مخلوطی از پنج تا 10 نوع از نهاده‌های دامی دانست و خاطرنشان کرد: این خوراک 70 درصد از احتیاجات غذایی دام‌ها را برآورده می‌کند و 30 درصد باقی‌مانده آن مربوط به خوراک‌هایی همچون کاه و یونجه است که از این طریق تامین می‌شود.
صبوری از تولید روزانه 60 تن کنسانتره در کارخانه خوراک دام خبر داد و گفت: این شرکت در کارخانه خوراک دام خود با تولید کنسانتره سعی می‌کند تا استفاده از این خوراک دامی را رونق بخشد.
وی در مورد دیگر فعالیت‌های این شرکت بیان کرد: خرید سهام از صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی برای اعضا، احداث سوله یک‌هزار مترمربعی برای ذخیره‌سازی نهاده دامی و خرید سهام کارخانه شیر فرید در شهرک شکوهیه قم از دیگر فعالیت‌های شرکت تعاونی گاوداران قم است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول