اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 600 میلیارد تومان؛

8 میلیون تن پروژه کنسانتره در کرمان بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنایع و معادن استان کرمان گفت: هم‌اکنون 8 میلیون تن پروژه کنسانتره با اعتبار 600 میلیارد تومان در استان وجود دارد که اواخر اسفند ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

8 میلیون تن پروژه کنسانتره در کرمان بهره‌برداری می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد عابدی‌نژاد شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با تبریک هفته دولت اظهار داشت: در بخش صنعت و معدن پروژه‌های بزرگی در استان کرمان در دست احداث است که با توجه به اقلیم خاص برای بهره‌برداری به یک تا دو سال نیاز دارد.
وی افزود: در هفته دولت با بهره‌برداری از 9 پروژه در بخش صنعت و معدن با اعتبار 65 میلیارد ریال و 520 هزار دلار برای 161 نفر ایجاد اشتغال می‌شود.
عابدی‌نژاد تصریح کرد: تولید پریفرم، کشتارگاه مرغ، اتصالات پروپیلن، دانه‌بندی سنگ آهن، توسعه تراکتورسازی، شیشه دوجداره و نشکن و سردخانه از جمله پروژه‌های در دست افتتاح در این هفته هستند.
وی گفت: مصوبه دولت در زمینه استقرار مدیران در محل شرکت‌ها به شرکت‌های دولتی اختصاص دارد و شرکت‌های گل‌گهر و مس به دلیل عرضه حدودا تمام سهام دولتی خود ساختار غیردولتی پیدا کرده و شامل این مصوبه نمی‌شوند.
عابدی‌نژاد بیان کرد: طرح ادغام مناطق ویژه، اقتصادی و پتروشیمی به عنوان زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در دست بررسی است اما اکنون وزارت نفت متولی آن است و ما در صورت پذیرفتن این طرح پاسخگوی انتقال، تضمین مواد و بالانس تولید هستیم.
وی افتتاح پروژه‌های بزرگ صنعتی را به عنوان جهش بزرگ صنعتی در استان یاد کرد و بیان داشت: 7 میلیون تن پروژه فولاد در دست اجراست که آخرین آن تا 40 ماه دیگر به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.
عابدی‌نژاد خاطرنشان کرد: در سال آینده 1.5 تا 2 میلیون تن آهن اسفنجی در دو واحد فولاد بافت و بردسیر با تولید هر کدام 800 هزار تن با روش احیا مستقیم وارد مدار می‌شوند.
وی با اشاره به بهره‌برداری از هفت پروژه فولاد در استان کرمان اذعان کرد: پروژه 1.6 میلیون تنی در گل‌گهر سیرجان، 800 هزار تنی شرکت توسعه آبادانی سیرجان، 800 هزار تنی بردسیر، 1.6 میلیون تنی زرند، 800 هزار تنی بافت، 1.5 میلیون تنی کرمان از جمله پروژه‌های فولاد استان هستند.
عابدی‌نژاد با بیان اینکه برای هر کیلو مس کاتد 52 لیتر آب و برای هر شمش فولاد تنها هشت لیتر آب لازم است، عنوان کرد: آب پروژه‌های فولاد استان با توجه به خشکسالی‌ها تهدید جدی محسوب نمی‌شود و قابل تأمین است و برای صدور مجوز ابتدا مستندات آب گرفته می‌شود.
مدیرکل صنایع و معادن استان کرمان با اشاره به اینکه هر پروژه فولاد نیاز به دو روش احیا کنسانتره و گندله دارد تا اجرایی شود، بیان کرد: پروژه 1.6 میلیون تنی زرند با 520 میلیون یورو گشایش اعتبار با عنوان نخستین کوره بلند استان با پیشرفت‌ خوبی در حال انجام است.
وی با اشاره به وجود سند توسعه استان در بخش صنعت و معدن افزود: با همکاری برنامه‌ریزی استانداری برش برنامه پنجم توسعه در بخش صنعت و معدن در حال تدوین است.
عابدی‌نژاد تعداد بنگاه‌های صنعتی فعال استان کرمان را تاکنون یک‌هزار و 422 واحد اعلام و تصریح کرد: 15 پروانه بهره‌برداری به دلیل عدم‌مهر استاندارد ابطال شده است.
وی با اعلام خبر برطرف شدن مشکلات شرکت آلومینیوم هزار گفت: شرکت پشم‌بافی آسیا نیز که 10 سال با مشکل مواجه بود، اکنون با برند تحت لیسانس کشورهای اروپایی در حال صدور محصولات خود به خارج از کشور است.
عابدی‌نژاد بیان کرد: 8 هزار میلیارد تومان پروژه صنایع معدنی شامل طرح‌های توسعه‌ای شرکت ملی مس، فولاد، کنسانتره، گندله و زغال‌سنگ در استان کرمان در حال اجراست.
وی بیان داشت: علاوه بر 400 هزار تن کک‌سازی زرند، 800 هزار تن دیگر آن اواخر فروردین ‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد و 400 هزار تن کک‌سازی راور نیز کلنگ‌زنی شده و در مجموع یک میلیون و 600 هزار تن است.
عابدی‌نژاد خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 8 میلیون تن پروژه کنسانتره با اعتبار 600 میلیارد تومان در استان وجود دارد که اواخر اسفند ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه در بخش صنعت و معدن نیروهای توانمند و حرفه‌ای استخدام می‌شود، اذعان کرد: 7 میلیون تن پروژه در دست احداث گندله با اعتبار 522 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیز در دست اجراست.
عابدی‌نژاد با تأکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی مجوز سیمان صادر نمی‌شود، عنوان کرد: از نظر دولت سرمایه در گردش برای بنگاه‌های صنعتی هیچ محدودیتی ندارد.
مدیرکل صنایع و معادن استان کرمان با اعلام پرداخت 25 میلیارد تومان تسهیلات خط انرژی اذعان کرد: 50 تومان در هر لیتر نفت کوره به کوره‌داران پرداخت شده است.
وی با اعلام آغاز پرداخت خط اعتباری انرژی افزود: به زودی خط اعتباری پنج بنگاه با 100 میلیون تومان پرداخت می‌شود و پروژه‌های بازسازی و تکمیل را برای پرداخت ارسال می‌کنیم.
عابدی‌نژاد تصریح کرد: خط اعتباری به هر طرحی که براساس بهینه‌سازی و شامل واحدهای تأثیرپذیر و یا بنگاه‌های ساکن در شهرک‌های صنعتی باشد، پرداخت می‌‌شود.
وی گفت: عموما بنگاه‌هایی که به صورت نهادی اداره می‌شوند، دارای مشکل مدیریتی هستند که از جمله آنها شرکت نساجی بافت‌های کرمان است که با این مشکل مواجه است.
عابدی‌نژاد با تأکید بر اینکه معدن زغالسنگ ناامن در کرمان وجود ندارد، بیان کرد: هر دو ماه یک بار تمام معادن زغالسنگ کرمان پایش ایمنی می‌شوند و در صورت بروز مشکل با مهلت چند ماهه با برطرف نکردن، پروانه آنها باطل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در احیا مستقیم برای 1.5 میلیون تن 200 مگاوات برق نیاز است، بیان داشت: سه مصوبه گل‌گهر، مس و بافت برای احداث نیروگاه در استان در دستور کار قرار دارند.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول