اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان خبر داد

پخش پساب‌های آلاینده از سوی برخی کارخانجات در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان: پخش پساب‌ها از سوی برخی کارخانجات استان برای سلامت استان مضر است.

پخش پساب‌های آلاینده از سوی برخی کارخانجات در زنجان
علی رمضانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، هدف از تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان را کاربردی کردن یافته‌های نخبگان برای تولید ثروت در جامعه دانست.
 وی با تشریح اساسنامه تعاونی‌های دانش بنیان، حداکثر تسهیلات اعطایی به تعاونی‌های دانش بنیان را دو میلیارد تومان با سود صفر تا هشت درصد عنوان کرد.
 رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان اطلاع‌رسانی، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را از جمله برنامه‌های بنیاد نخبگان استان زنجان برای تسهیل تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان اعلام کرد و گفت: اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها نیز می‌توانند در این تعاونی‌ها عضو شوند.
وی با بیان اینکه دولت خدمتگزار از تشکیل شرکت‌های تعاونی دانش بنیان حمایت می‌کند، گفت: دولت تسهیلات زیادی را برای این شرکت‌ها در نظر گرفته است و به تاکید رئیس جمهور بیشتر این تسهیلات باید به صورت قرض‌الحسنه باشد.
وی ادامه داد: نخبگان بر اساس رشته و تخصص خود و با توجه به ظرفیت و استعدادی که دارند، می‌توانند با مشارکت سایر نخبگان، شرکت‌های تعاونی دانش بنیان را تاسیس کنند.
رمضانی آمادگی بنیاد نخبگان استان را برای کمک و همکاری با اداره تعاون و بانک توسعه تعاون در راستای تشکیل شرکت‌های تعاونی دانش بنیان اعلام کرد و افزود: تا کنون دو تعاونی دانش بنیان در استان زنجان تسهیلات لازم را دریافت کردند.
وی تصریح کرد: بنیاد نخبگان از طرح‌هایی که مشکلات استان را حل کرده و یا در زمینه‌های مختلف کاربرد بیشتری دارد، حمایت می‌کند.
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با بیان اینکه تعاونی‌های دانش بنیان می‌توانند نیاز استان را در بخش‌های مختلف احصا کرده و در این راستا فعالیت کنند، افزود: این تعاونی‌ها می‌توانند مشکلات مختلف استان را احصا کرده و مشکلات را حل کنند.
وی با اشاره به ایجاد آلودگی‌ محیطی از سوی برخی کارخانجات جنوب استان به ویژه شهر ماهنشان، یادآور شد: مواد آلاینده کادیم برای سلامت انسان مضر است.
وی با بیان اینکه پسماندهای کادیم به عنوان ماده‌ای مضر برای انسان همواره در هوای استان پخش می‌شود، خاطرنشان کرد: این پساب‌ها به دلیل عدم مراقبت‌های لازم معمولا در هوا پخش شده و موجب بروز مشکلاتی در استان می‌شوند.
رمضانی با اشاره به اینکه کادیم از فلزات آلاینده معدنی است که به سرعت در طبیعت پخش می‌شود، یادآور شد: به دلیل عدم محافظت از این مواد آلاینده و قرار گرفتن در برابر آب، باد و باران در هوای استان پخش شده و مشکلاتی را به وجود می‌آورد.
وی تصریح کرد: پسماندهایی از این نوع باید در محفظه‌های در بسته، در مناطق لم‌یزرع و یا در زیر‌سازی آزادراه‌ها نگهداری شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول