اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته پژوهش؛

رئیس بنیاد نخبگان زنجان از دفتر فارس در زنجان بازدید کرد

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در زنجان پاسخگوی سئوالات خبرنگاران این رسانه شد.

رئیس بنیاد نخبگان زنجان از دفتر فارس در زنجان بازدید کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پروفسور علی رمضانی در حال حاضر در دفتر این رسانه در زنجان در حال پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران است.
دکتر رمضانی در سال 1346 در دهکده گمان در 40 کیلومتری شمال شهر زنجان چشم به جهان گشود. دوره ابتدایی (1352-1357) را در دبستان هدایت زنجان و دوره راهنمایی را در مدرسه شهید شیرودی (1357-1360) زنجان گذراند.
دیپلم (علوم تجربی) خود را از دبیرستان دکتر علی شریعتی زنجان در سال 1365 اخذ و در دوره دبیرستان به دروس ریاضیات، فیزیک، شیمی و بیولوژی علاقمند و در اغلب موارد نمرات بالای کلاس را در دروس مذکور به خود اختصاص می‌داد.
به دلیل علاقه‌اش به شیمی در سال 1365 در رشته شیمی محض دانشگاه مازندران پذیرفته شد و طی دوره کارشناسی شیمی در اغلب دروس شیمی، ریاضی و فیزیک بالاترین نمرات کلاس‌ها را کسب و لیسانس شیمی محض را از دانشگاه مازندران با رتبه دوم در سال 1369 اخذ کرد.
در سال 1369 در آزمون کارشناسی ارشد شیمی کشور رتبه نخست کشوری را کسب و در سال 1371 در مقطع کارشناسی ارشد در رشته شیمی آلی از دانشگاه مازندران با رتبه اول دانش آموخته شد.
پروفسور علی رمضانی در سال 1371 به عنوان دانشجوی نمونه دانشگاه مازندران و دانشجوی نمونه کشور در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب شد.
وی در سال 1372 در آزمون‌های دکتری شیمی آلی دانشگاه تربیت مدرس و اعزام به خارج از کشور پذیرفته شده و در سال 1375 موفق شد دوره دکتری را در رشته شیمی آلی با کشف شیوه جدیدی در سنتز مواد آلی و انتشار هفت مقاله ISI در مجلات معتبر بین‌المللی در دانشگاه تربیت مدرس با کسب رتبه اول به اتمام رساند.
وی از سال 1370 تا کنون دروس متنوع شیمی را در دانشگاه‌های کشور در مقاطع  کاردانی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس و راهنمای پایان‌نامه بیش از 70 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری را بر عهده داشته است.
وی بارها به عنوان استاد نمونه دانشگاه، پژوهشگر نمونه دانشگاه، پژوهشگر نمونه و ممتاز استان و استاد نمونه کشور انتخاب شده است.
اجرای ده‌ها طرح پژوهشی، بنیادی و کاربردی، انتشار بیش از 200 مقاله در مجلات معتبر بین‌المللی ISI و ارائه صدها مقاله در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی بخشی از تلاش‌های پژوهشی وی به شمار می‌رود.
پروفسور رمضانی در سال 1386 به عنوان پژوهشگر برگزیده جشنواره جوان خوارزمی (رتبه دوم) در زمینه پژوهش‌های بنیادی انتخاب شد و در سال 2008 به سبب تلاش‌های ارزشمند پژوهشی از سوی کمیته علوم و فناوری سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان دانشمند برگزیده کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی انتخاب و معرفی شد.
وی طی این سال‌ها مسئولیت‌های متعددی را بر عهده داشته‌اند که از میان آنها می‌توان به مدیر گروه شیمی دانشگاه زنجان از سال 1376 تا 1377، رئیس دانشکده علوم دانشگاه زنجان از سال 1376 تا 1379، نماینده شورای دانشگاه در شورای پژوهشی دانشگاه از سال 1379 تا 1389، نماینده اعضاء هیئت علمی دانشکده علوم در شورای منتخب دانشکده علوم، عضو شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه زنجان، عضو شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده علوم دانشگاه زنجان، عضو کمیته اجرای هفتمین سمینار شیمی معدنی ایران، عضو کمیته اجرای دومین سمینار شیمی ماکروسیکل ایران عضو هیئت ممیزه دانشگاه زنجان، عضو کمیسیون علوم هیئت ممیزه دانشگاه زنجان و دبیر شانزدهمین کنفرانس شیمی آلی ایران اشاره کرد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول