اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

کمبود فضای سبز بزرگ‌ترین نقص شهر تبریز است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: زیبایی تبریز باید با فضای سبز ممزوج شود و شهرداری با عمل به تعهدات خود در این خصوص، گام موثری در زیباسازی شهر بردارد.

کمبود فضای سبز بزرگ‌ترین نقص شهر تبریز است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در دیدار با شهرداران مناطق تبریز، رضایت‌مندی مردم را پشتوانه اجتماعی مسئولان دانست و اظهار داشت: اگر مردم را با خود همراه کنیم احتیاجی نداریم که به کسی باج دهیم و اعتماد و رضایت مردم مانع از این می‌شود که برای افراد یا گروه‌های خاص حریمی قائل باشیم و در مقابل خواسته‌های آنها تمکین کنیم.

*مبادا شائبه طرفداری از کاندیدای خاصی به وجود آید
وی با اشاره به انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: شهرداران باید به مصالح عمومی بیشتر از هر چیزی توجه کنند و مردم متوجه باشند که محور فعالیت شهرداران توجه به مطالبات عمومی است نه منفعت افراد یا گروه‌های خاص.
بیگی تاکید کرد: شهرداران موضوع انتخابات را با حساسیت بیشتری مورد توجه قرار دهند و مراقب باشند که مبادا شائبه طرفداری آنها از کاندیدایی خاص به وجود آید.
وی با بیان اینکه شهرداران جایگاه خاصی در بین مردم دارند، افزود: جایگاه مقامات سیاسی بر اساس پروتکل‌های رسمی تعریف شده است اما ملاک ارزش‌گذاری شخصیت‌ها فارغ از این پروتکل‌ها، بر اساس تاثیرگذاری آنها در زندگی مردم و شرایط جامعه است.
استاندار آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر تعامل و تشریک مساعی شهرداران و مدیران اجرایی اظهار داشت: نتیجه این تعامل به عنوان کارنامه همه مدیران به مردم ارائه می‌شود و مردم نباید احساس کنند که بین دولت و شهرداری‌ها مرزبندی وجود دارد.
وی، معاون عمرانی استانداری را مکلف کرد جلسات بررسی مشکلات شهرداری‌های تبریز را یک هفته در میان برگزار کند.

*مردم تبریز به توجه بیشتری نیاز دارند
استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به قدمت شهر تبریز گفت: مردم تبریز به توجه بیشتری نیاز دارند و باید احساس کنند که همه امکانات برای حل مشکلات آنها بسیج شده است.
وی افزود: تبریز شهری است که اقدامات مثبت در آن سریع جواب می‌دهد و باید اقداماتی صورت گیرد که موجب گشایش در زندگی مردم و رونق فضای کسب و کار شود.
بیگی شهر تبریز را به‌عنوان کلانشهر برتر در موضوع سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا مشکلات سرمایه‌گذاری برطرف شود و ثابت کنیم که حامی جریان سرمایه‌گذاری هستیم.

*بنده متعهد به پاسخگویی در مقابل سرمایه‌گذاران هستم
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بنده متعهد به پاسخگویی در مقابل سرمایه‌گذاران هستم از شهرداران مناطق تبریز خواست در صورت بروز مشکل در این مسیر مستقیماً به وی مراجعه کنند.
بیگی، ارتباط رودرو با مردم را الگوی مدیریتی دولت عنوان کرد و با بیان اینکه شهرداران باید در دسترس مردم باشند، افزود: این موضوع یک ابزار نظارتی فوق‌العاده است چرا که کارکنان اگر بدانند که مردم به راحتی به شهرداران دسترسی دارند در رسیدگی به امور آنان کوتاهی نمی‌کنند.

*مردم نباید احساس کنند که منافع آنها با منافع شهرداری در تضاد است
وی با بیان اینکه مردم نباید احساس کنند که منافع آنها با منافع شهرداری در تضاد است، تصریح کرد: لازمه این امر آگاه‌سازی مردم به منافع واقعی آنها است چرا که در برخی موارد، افراد خواسته‌های غیرقانونی خود را به‌عنوان منفعت تلقی می‌کنند و از برخورد با آن گله‌مند هستند.
بیگی تاکید کرد: شهرداران به‌عنوان مدافعان حقوق مردم باید با اقدامات غیرقانونی مقابله کنند و مردم باید احساس کنند که شهرداران به هیچ عنوان حاضر نیستند به غیر از منافع مردم فکر کنند.
استاندار آذربایجان‌شرقی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم اخذ پروانه ساخت و پرداخت عوارض از سوی برخی دستگاه‌های دولتی گفت: این موضوع نیازمند اقدامات ویژه قانونی است و باید تکلیف مطالبات شهرداری‌ها از دستگاه‌ها در این خصوص مشخص شود.
وی در عین حال تاکید کرد: البته روند صدور مجوز ساخت و ساز به دستگاه‌های دولتی در شهرداری‌ها نیز نباید طولانی شود.
بیگی، آمادگی شهرداری‌ها برای مقابله با بحران را ضروری دانست و گفت: مردم انتظار دارند شرایط بحرانی در سریع‌ترین زمان حل شود که با توجه به محدودیت توانایی دولت، آمادگی بالا در این خصوص مورد تاکید است.
وی، اقدامات شهرداری‌های مناطق تبریز در فصل بارندگی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: اگرچه مشکلاتی هم برای شهروندان به وجود آمد اما رضایت عمومی در این قضیه وجود داشت و این مایه خرسندی است.
استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر زیباسازی محلات به ویژه نقاط تاریخی تبریز گفت: با توجه به حضور گردشگران خارجی که مایلند از بافت تاریخی تبریز بازدید کنند، باید شرایط به گونه‌ای باشد که آنها قضاوت مثبتی درباره شهر تبریز داشته باشند.

*کمبود فضای سبز را یکی از بزرگ‌ترین نواقص شهر تبریز است
وی، کمبود فضای سبز را یکی از بزرگ‌ترین نواقص شهر تبریز دانست و افزود: زیبایی تبریز باید با فضای سبز ممزوج شود و شهرداری با عمل به تعهدات خود در این خصوص، گام موثری در زیباسازی شهر بردارد.
بیگی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر رعایت معماری اسلامی در شهرسازی خاطرنشان کرد: در ساخت و سازهای امروزی اثری از معماری اسلامی نمی‌بینیم که در این خصوص می‌توان مشوق‌ها و امتیازهایی را اختصاص داد تا مردم به سمت معماری اسلامی بروند.
در این دیدار که معاون عمرانی استاندار و رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز حضور داشت، علیرضا نوین شهردار تبریز با قدردانی از استاندار آذربایجان‌شرقی در خصوص رسیدگی به مشکلات شهرداری‌ها، گزارشی از اقدامات انجام یافته در شهرداری‌های مناطق تبریز را ارائه کرد.
شهرداران مناطق دهگانه تبریز نیز به بیان توضیحاتی در خصوص مشکلات مناطق تحت مدیریت خود پرداختند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول