اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مخابرات کرمان خبر داد

ضریب 54 درصدی تلفن همراه در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل مخابرات استان کرمان با بیان اینکه ضریب تلفن همراه در استان کرمان 54.77 درصد است، گفت: استان کرمان در این زمینه رتبه چهارم کشوری را دارد.

ضریب 54 درصدی تلفن همراه در کرمان
علیرضا مهدوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: شرکت مخابرات استان کرمان در راستای توسعه شبکه ارتباطی در بخش‌های تلفن ثابت، تلفن همراه و ارتباطات اینترنت پرسرعت یا دیتا تلاش کرده است تا خدمات ارتباطی در استان به روز عرضه شود.
وی عنوان کرد: 645 مرکز تلفن ثابت در کرمان راه‌اندازی شده که این امر موجب واگذاری به روز تلفن ثابت در این استان کرمان شده است.
مهدوی ابراز داشت: 735 هزار شماره در استان کرمان مشغول به کار شده و ضریب تلفن ثابت در این خطه 24.31 درصد است.
این مسئول از راه‌اندازی 740 ایستگاه تلفن همراه در نقاط شهری، جاده‌ای اصلی، جاده‌ای بین شهرستانی و روستایی در استان کرمان خبر داد.
مهدوی با بیان اینکه با توجه به بررسی‌های انجام شده استان کرمان نیاز به توسعه ایستگاه تلفن همراه دارد، خاطرنشان کرد: 130 ایستگاه تلفن همراه در نقاط کور شهری و یا جاده‌ای استان کرمان راه‌اندازی می‌شود.
وی ضریب تلفن همراه در استان کرمان را 54.77 درصد ذکر و اضافه کرد: در این زمینه استان کرمان رتبه چهارم کشوری را دارد.
مهدوی با بیان اینکه واگذاری تلفن همراه اعتباری در برنامه‌های آتی مخابرات استان کرمان قرار دارد، ابراز داشت: 38 هزار سیم کارت تلفن همراه اعتباری در سال جاری واگذار شده است.
مدیرکل مخابرات استان کرمان خاطرنشان کرد: در سه ماهه پایانی سال جاری 30 هزار شماره تلفن همراه اعتباری از طریق دفاتر خدمات ارتباطی به مردم واگذار می‌شود.
مهدوی با اشاره به اینکه توسعه تجهیزات شبکه تلفن همراه در دستور کار شرکت مخابرات استان کرمان است، گفت: در ماه گذشته زمینه واگذاری یک میلیون و 300 هزار شماره در استان کرمان فراهم شد.
وی بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پنج سال آینده از نظر افزایش کیفی شبکه مشکلی در زمینه واگذاری تلفن همراه در استان کرمان نداشته باشیم.
مهدوی از نصب تجهیزات به روز مخابراتی در استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: فقط در استان کرمان و یکی دیگر از استان‌ها این تجهیزات نصب و راه‌اندازی شده است.
این مسئول متذکر شد: در سیستم اس‌ام‌اس باکس مخابرات استان کرمان امکان وارد و ارسال شدن 2 هزار و 100 اس‌ام‌اس در هر ثانیه به صورت همزمان وجود دارد.
مهدوی با اشاره به اینکه 370 ایستگاه تلفن همراه روستایی به صورت تلفن همراه و بی‌سیم در استان کرمان تامین ارتباط می‌شود، اذعان داشت: از طریق این ایستگاه‌ها به 75 هزار مشترک ارائه سرویس می‌شود.
انتهای پیام/ن۲۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول