اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

کمک 70 میلیون ریالی ارشاد به مساجد باشت

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر مسجدی در شهرستان باشت 70 متر ساختمان داشته و یا در زیربنای 70 متری ساخته شده باشد، تا 70 میلیون ریال تجهیزات دریافت می‌‌کند.

کمک 70 میلیون ریالی ارشاد به مساجد باشت
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج امین کمالوندی پیش از ظهر امروز در بازدید از کانون‌‌های مساجد شهرستان باشت با بیان اینکه مساجد همواره کانون تصمیم‌گیری‌های مهم و سرنوشت‌ساز در اسلام بوده‌اند، اظهار داشت: مساجد نقش کلیدی و محوری در جامعه دارند و تمام تصمیم‌های مهم اسلامی در مساجد کلید خورده است.
کمالوندی با اشاره به اینکه مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی ایفا کرد‌‌ه‌اند، افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز مساجد نقش محوری را حفظ کرده و همواره کانون بسیج و ترویج احساسات و مدیریت در جبهه‌ها بودند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به نقش کانون‌های مساجد اشاره و خاطرنشان کرد: کانون‌های مساجد بخشی از بدنه مساجد هستند و در سالم‌سازی فضا و محیط و اخلاق‌مند کردن جامعه نقش اساسی بر عهده دارند.
وی تصریح کرد: حضور انسان در مسجد آثار تربیتی فراوانی دارد که بارزترین آنها مصون ماندن جوامع از انحرافات مختلفی است که اکنون گریبانگیر جوامع شده است.
وی با اشاره به اینکه در شرایط امروز نقش مساجد ضعیف‌تر از گذشته شده و بهره کمتری از این مکان مقدس برده می شود، بیان داشت: تقویت ائمه جماعات مسجد و هیئت امنا و خادمین به‌عنوان عناصر موثر در هدایت بخشی مسجد مهم‌ترین موضوعی است که تا به امروز جدی گرفته نشده است.
کمالوندی در ادامه از کمک 70 میلیون ریالی به مساجد شهرستان باشت خبر داد و گفت: اگر مسجدی در شهرستان باشت 70 متر ساختمان داشته و یا در زیربنای 70 متری ساخته شده باشد، تا 70 میلیون ریال تجهیزات دریافت می‌‌کند.
وی از کمک 12 میلیون ریالی به کانون حضرت فاطمه معصومه روستای بهره‌‌عنا خبر داد و بیان داشت: برای تامین ساختمان اداری موسسه قرآنی غدیر نیز 10 میلیون ریال به این مؤسسه کمک می‌‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران نیز در جریان این بازدید گفت: نداشتن ساختمان مناسب، تجهیزات و نیروی انسانی برای خدمت ‌رسانی فرهنگی به شهروندان باشتی از مهم‌‌ترین مشکلات دستگاه فرهنگ در این شهرستان است.
سید زمان علی‌پور که به علت مستقر نشدن این اداره در شهرستان باشت، امور فرهنگی را در این شهرستان اداره می‌‌کند، افزود: این شهرستان 14 کانون فعال فرهنگی دارد که پنج مورد آنها در شهر و 9 مورد آ‌نها در روستاها فعالیت می‌‌کنند.
انتهای پیام/ح20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول