اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد

افزایش 19 رشته به رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی زنجان

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: طی شش سال پیش 19 رشته تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد به رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اضافه شده است.

افزایش 19 رشته به رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی زنجان
رضا شروین بدو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به سفر معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زنجان اظهار داشت: این سفر در راستای سفرهای دوره‌ای معاون آموزشی به استان‌ها انجام شد.
وی افزود: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گزارشی از عملکرد آموزشی این دانشگاه به معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و 23 مدیر همراه او ارائه کردند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از برگزاری جلسه با اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه علوم پزشکی توسط معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و تصریح کرد: وی و هیئت همراه وی زمانی را هم برای پاسخ به سئوالات اعضای هیئت همراه اختصاص دادند.
وی اضافه کرد: جلسه مزبور با نمایندگان دانشجویان نیز برگزار شد و آنها نیز مشکلات خود را با معاون وزیر مطرح و پاسخ سئوالات خود را گرفتند.
شروین بدو با یادآوری اینکه 23 نفر از مدیران آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معاون وزیر را همراهی می‌کردند، گفت: این افراد به گروه‌های متعدد تقسیم و از واحدهای آموزشی، دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی و همچنین بیمارستان‌ها بازدید کردند.
وی با اشاره به افزایش دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: تعداد دانشکده‌های این دانشگاه از چهار دانشکده در سال 84 به هفت دانشکده در سال 90 افزایش یافته است، که این موضوع نشان از افزایش کیفی و کمی این دانشگاه دارد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: همه آمارها نشان از افزایش کمی و کیفی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان دارد به طوری که در حال حاضر 41 رشته مقطع در این دانشگاه تدریس می‌شود.
وی تاکید کرد: در حال حاضر دو هزار و 176 دانشجو در دانشکده‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان و در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند.
شروین بدو آمار دانشجویان دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان را به ترتیب 571 دانشجو در دانشکده پزشکی، 625 دانشجو در دانشکده پرستاری و مامایی زنجان، 593 دانشجو در دانشکده بهداشت و پیراپزشکی، 215 دانشجو در دانشکده داروسازی، 53 دانشجو در دانشکده دندانپزشکی و 119 دانشجو هم در دانشکده پرستاری ابهر اعلام کرد.
وی تعداد رشته‌های تکمیلی موجود در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان را 21 رشته اعلام کرد و افزود: در حال حاضر در این دانشگاه متخصصان دستیاری تخصصی در رشته‌های جراحی عمومی، نورولوژی، زنان و زایمان، بیماری‌های عفونی، روان پزشکی و بیهوشی نیز تربیت می‌شوند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: طی شش سال گذشته 19 رشته تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد به رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اضافه شده است.
وی شش رشته دستیاری تخصصی بالینی، 9 رشته کارشناسی ارشد و چهار رشته phd را از جمله رشته‌هایی اعلام کرد که طی شش سال گذشته به رشته‌های تدریسی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزوده شده است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول