اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رشت:

ملت ایران خدمتگزار بی‌بصیرت نمی‌خواهد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه عده‌ای که همراه فتنه 88 بودند و یا در مقابل این فتنه سکوت کردند نمی‌توانند نماینده مردم باشند، گفت: ملت ایران خدمتگزار بی‌بصیرتی که بخواهد آرمان‌های ملت را تقدیم بیگانگان کند، نمی‌خواهد.

ملت ایران خدمتگزار بی‌بصیرت نمی‌خواهد
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل پوررضا امروز در نماز جمعه این شهر ترک گناه را از جمله راه‌های ارتباط با خدا دانست و اظهار داشت: ترک گناه بسیار نقش سازنده در روند زندگی انسان دارد.
وی ارتباط درست با مردم را موجب نزدیکی به خداوند دانست و افزود: محبوب‌ترین بندگان نزد خداوند کسانی هستند که به مردم نفع برسانند و این امور پایه‌های اصلی دینداری است و جوانان باید این مباحث را جدی بگیرند.
خطیب موقت رشت یکی از آفت‌های قرن حاضر را غفلت از یاد خدا نامید و تصریح کرد: گاهی در عبادت‌ها نیز به خداوند توجه نداریم.
وی با اشاره به 16 دی روز شهدای دانشجو بیان داشت: 4 میلیون دانشجو در کشور در حال حاضر تحصیل می‌کنند که در افق یک‌هزار و 404 تعداد دانشجویان کشور به 9 میلیون نفر خواهد رسید.
پوررضا با تاکید بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیش در دانشگاه‌ها، ابراز داشت: دانشگاه‌ها باید سیاسی باشد اما نباید اجازه دهیم که سیاست‌بازان ما را به بازی بگیرند.
وی 17 دی را سالروز کشف حجاب توسط رضاخان قلدر نامید و اذعان داشت: در این زمینه بدترین جنایت‌ها را نسبت به مردم روا داشتند.
امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه بزرگان اسلام کسانی بودند که حجاب داشتند، تصریح کرد: پوشش اسلامی توسط زنان متدین صورت می‌گیرد.
وی، خاطر نشان کرد: در 95 درصد امور پوشش اسلامی باید کار فرهنگی انجام گیرد و در جامعه‌ تعداد قلیلی از دختران و زنان بی‌حجابی را ترویج می‌کنند که باید در این زمینه اقدام شود.
پوررضا درباره انتخابات آینده مجلس، بیان داشتند: همواره نگاه ثابت و دایمی نظام و آرمان‌های انقلاب این است که افرادی در این صحنه حضور یابند که به دغدغه مردم و نظام توجه داشته باشند.
وی، با اشاره به فتنه 88 و سکوت برخی افراد در این فتنه، ابراز داشت: کسانی که پس از انتخابات 88 کشور را دو سال به عقب بردند و اختلاف‌های زیادی را به وجود آوردند و افرادی که همراه جریان فتنه بودند و سکوت کردند چگونه می‌توانند نماینده مردم شوند.
خطیب موقت رشت افزود: ما خدمتگزار بی‌بصیرتی که بخواهد آرمان‌های ملت را تقدیم بیگانگان کند، نمی‌خواهیم.
وی با اشاره به اینکه امام راحل فرمود مردم باید از اخبار کشور و جهان اسلامی باخبر شوند، یادآور شد: در دنیا مسایلی به وجود آمده که ناشی از مقاومت ملت ایران است.
پوررضا، آمریکا را در دنیا منفور خواند و اذعان داشت: سردمداران آمریکا نزد ملت خود منفور هستند و در جنبش وال‌استریت مردم آمریکا پرچم کشور خود را به آتش کشیدند.
وی با بیان اینکه مردم در غرب می‌خواهند ریشه لیبرال دموکراسی را بخشکانند، خاطر نشان کرد: اقتصاد غرب و اروپا ماشینی شده و خانواده‌ها از هم پاشیده شده است.
امام جمعه موقت رشت، رژیم صهیونیستی را سگ نگهبان آمریکا در منطقه نامید و افزود: در تحولات منطقه می‌بینیم که آمریکا پس از 9 سال ارتش خود را از عراق خارج کرد و هدف اصلی آمریکا در حمله به عراق و افغانستان، حمله به ایران بود.
وی، با اشاره به اینکه وحدت و ولایت فقیه ایرانی‌ها را به هر جا که بخواهد می‌رساند، اظهار داشت: تحلیل‌گران غربی اذعان دارند هر چه می‌گذرد به نفع ایران تمام می‌شود.
پوررضا اذعان داشت: سال‌ها جنگ روانی علیه ملت ایران راه ‌انداخته‌اند و تحریم‌ها در روند کشور تاثیری ندارد و مردم به آینده امیدوار هستند.
وی، توانمندی نظام اسلامی در جنگ الکترونیکی را قابل توجه خواند.
به گزارش فارس، امام جمعه موقت رشت در پایان سخنان خود درباره حضورش در نماز جمعه این هفته رشت عنوان داشت: بنده ساکن گیلان نیستم و هر وقت که وارد گیلان می‌شوم برای عرض ارادت خدمت نمازگزاران می‌رسم.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول