اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری صورت می‌گیرد

قرار گرفتن فیلتر کارخانه پشم شیشه شیراز در مدار

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست استان فارس گفت: در هفته هوای پاک سال گذشته فیلتر کارخانه سیمان شیراز در مدار قرار گرفت و امسال نیز این وضعیت را برای کارخانه پشم شیشه این شهر داریم.

قرار گرفتن فیلتر کارخانه پشم شیشه شیراز در مدار
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ابوالقاسم ابراهیمی کارنامی پنج‌شنبه‌ شب در جلسه ستاد برگزاری هفته هوای پاک استان فارس اظهار داشت: از سال 88 در عین حال خشکسالی، خشک شدن تالاب‌ها و افزایش بیابان‌ها آمار روزهای آلوده استان فارس کاهش یافته چرا که که در این سال، 113 روز آلوده را داشتیم، اما سال 89، 62 روز آلوده بود و در سال جاری تاکنون 25 روز آلوده را تجربه کرده‌ایم که امیدواریم این روند کاهش ادامه پیدا کند.
این مسئول محیط زیستی افزود: مطالعات جامع کاهش آلودگی هوای شیراز، نقشه پراکنش آلودگی هوای این شهر و تصویب این طرح در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان فارس از جمله اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا است.
مدیرکل محیط زیست استان فارس با اشاره به وظایف دستگاه‌های اجرایی اضافه کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شیراز مقرر بود که در سال 90، فضای سبز شهری را از یک‌هزار و 920 هکتار به 2 هزار هکتار و سرانه این فضا در شیراز را از 12 به 5،14 متر مربع افزایش دهد، اما از طرح 13 هزار هکتاری، 3 هزار و 351 هکتار اجرا شده است.
ابراهیمی کارنامی عنوان کرد: سازمان اتوبوسرانی شیراز نیز مقرر بود 100 اتوبوس و 220 مینی‌بوس فرسوده را از رده خارج کند، اما فقط 86 اتوبوس فرسوده از رده خارج شده و سازمان تاکسیرانی نیز متعهد شده بود که تعداد تاکسی‌های درون شهری غیر فرسوده را به 12 هزار دستگاه افزایش دهد، اما تاکنون 10 هزار و 938 دستگاه از این تاکسی‌ها فعال شده است.
این مسئول محیط زیست با بیان اینکه سالانه قریب به 3 میلیون مورد مرگ زودرس در جهان بر اثر آلودگی هوا اتفاق می‌افتد ابراز داشت: با توجه به اینکه ذرات کوچک‌تر از 10 میکرون به قسمت‌های تحتانی ریه وارد می‌شوند و نیز عمده ذراتی که از جدار ریه عبور کرده و وارد جریان خون می‌شوند کوچک‌تر از 2،5 میکرون قطر دارند، از این رو از نظر بهداشتی این دو گروه از ذرات از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.
ابراهیمی کارنامی متذکر شد: هدف از اعلام روز ملی هوای پاک آگاه‌سازی، جلب افکار عمومی، ایجاد حساسیت بین اقشار مختلف جامعه در راستای بهسازی محیط زیست و دوری از آلودگی‌سازی بیشتر هوا به عنوان اصلی‌ترین عنصر حیات است و از آنجایی که کلید اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین‌بخشی بوده، این روز می‌تواند عامل مهمی در ایجاد این مشارکت و هماهنگی بین‌بخشی باشد.
به گزارش فارس، شعار محیط زیست سال 90، «سوخت پاک، خودرو پاک و هوای پاک» است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول