اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گمرک زنجان خبر داد

ترخیص 4 محموله خودرو از گمرک زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر گمرک زنجان گفت: در طول یک ماه گذشته چهار محموله خودرو از گمرک زنجان ترخیص شد.

ترخیص 4 محموله خودرو از گمرک زنجان
هاشم سید احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر گمرک استان زنجان از جمله هشت استانی است که مجوز ترخیص خودرو را دارد.
وی با اشاره به اینکه خودروهای سواری و کامیون‌هایی که مجوز چهارگانه را دارند از طریق گمرک زنجان وارد می‌شوند، خاطر نشان کرد: مجوزهای چهارگانه شامل بهینه سوخت، خدمات پس از فروش، استاندارد و محیط زیست است.
مدیر گمرک زنجان با بیان اینکه گمرک استان زنجان در کمترین زمان نسبت به ترخیص خودروهای وارداتی اقدام می‌کند، اضافه کرد: واردات خودرو از طریق گمرک از یک ماه گذشته آغاز شده است.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر خودروهای وارد شده به استان زنجان از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و کره بوده است، ادامه داد: در حال حاضر سفارش‌های زیادی به منظور واردات خودرو به گمرک زنجان شده است.
سید احمدی اظهار داشت: واردات خودرو از طریق گمرک استان زنجان در درآمد‌زایی و افزایش درآمد تاثیر بسیار زیادی دارد.
وی همچنین یادآور شد: عوارض گمرکی ترخیص خودروهای وارداتی در استان زنجان 90 ارزش سیف کالا درصد محسوب می‌شود.
مدیر گمرک زنجان در ادامه سخنان خود با اشاره به میزان صادرات استان زنجان در 9 ماه سال جاری افزود: میزان صادرات استان در 9 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 150 درصد رشد دارد.
وی با بیان اینکه جمع صادرات استان زنجان در 9 ماه سال جاری 173 میلیون دلار محاسبه شده است، اضافه کرد: وزن کالاهای صادر شده 71 هزار و 758 تن است که از نظر وزنی نسبت به 9 ماه سال گذشته 110 درصد رشد داشته است.
سید احمدی به میزان واردات کالا از طریق گمرک زنجان در 9 ماه سال جاری را 83 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه با سال گذشته 57 درصد رشد یافته است.
وی همچنین تصریح کرد: واردات کالا در 9 ماه سال جاری از نظر درآمد نسبت به 9 ماه سال گذشته از رشد 30 درصدی برخوردار بوده است.
وی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های قاچاق در 9 ماه سال جاری 471 فقره محسوب می‌شود، اضافه کرد: این پرونده‌ها از نظر ارزش 140 میلیارد ریال ارزش داشته‌اند.
مدیر گمرک زنجان ادامه داد: تعداد پرونده‌های قاچاق در 9 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 21 درصد کاهش داشته است که این پرونده‌ها از نظر ارزشی شش درصد رشد دارند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول