اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در اردبیل اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل از اجرایی شدن اصولی مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در اردبیل خبر داد.

مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در اردبیل اجرایی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری پیش از ظهر امروز در جمع رئیس و مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل اظهار داشت: شهرداری اردبیل برای اجرای صحیح و جدی مبحث 19 مقررات ملی ساختمان و رعایت موارد مربوط به صرفه‌جویی انرژی در ساختمان تاکید دارد و بر این اساس خواستار همفکری و هماهنگی سازمان نظام مهندسی ساختمان در این امر مهم هستیم.
وی یکی از بزرگ‌ترین معضلات موجود در شهر اردبیل را افزایش از نظر وسعت و جمعیت اعلام کرد و بیان داشت: نزدیک به 50 درصد جمعیت استان در شهر اردبیل ساکن هستند و ارایه خدمات روزمره به این جمعیت انبوه تشکیلات و عزم بزرگی را می‌طلبد.
بدری با بیان اینکه تنوع کاری شهرداری بسیار زیاد و درآمد آن در مقابل خدمات ناچیز است، گفت: حجم کار و عملیات شهرداری قابل مقایسه با دیگر نهادهای خدماتی و عمرانی نیست و بیش از 70 درصد مراجعات اداری مردم به شهرداری است و به همین دلیل ممکن است نارضایتی مردم از شهرداری زیاد باشد ولی این نسبت به حجم خدمات طبیعی است.
شهردار اردبیل با اعلام اینکه درگیری شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان در بحث ساخت و ساز با بخش خصوصی زیاد است خواستار دقت و حساسیت در طراحی نمای شهری و معماری هماهنگ با اقلیم و فرهنگ اردبیل شد.
بدری گفت: جای بسی تاسف است که در شهر دارالارشاد اردبیل ساختمان‌هایی دیده می‌شود که در نمای آنها طراحی از صلیب یا چیزهایی از این قبیل کار شده است که در این راستا ضروری است سازمان نظام مهندسی ساختمان با ورود هوشمندانه زمینه برچیده شدن این نماهای بیگانه را فراهم آورد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پیاده کردن طراحی و معماری اسلامی باید در اردبیل و در ساخت و سازهای این شهر در راس و اولویت کار قرار گیرد اذعان داشت: باید با سیاست‌های تشویقی و ترغیبی مردم را به استفاده از نمادهای دینی و اسلامی در ساخت و سازها سوق دهیم.
انتهای پیام/صا30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول